پیوستن سمنان به جمع خودروسازان

از سوی دیگر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بهره‌برداری چهار طرح تولیدی و صنعتی در استان سمنان با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

بهروز اسودی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه سمنان، بااعلام این خبر اظهار کرد: اولین واحد تولید خودرو سواری در استان سمنان فردا ۱۷ فروردین ۹۶ در دولت تدبیر و امید و با حضور رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان، افزود: کارخانه خودرو سازی فردا از جمله ۳۶ طرح ملی و کشوری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در استان سمنان است که با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری کلاس B را دارد که با راه‌اندازی کامل این مجموعه زمینه اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به طرح توسعه این واحد تولیدی گفت: فاز اول این واحد تولیدی جهت مونتاژ خودرو سواری راه‌اندازی شده که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین کلنگ طرح توسعه خط رنگ و بدنه این مجموعه نیز با حضور رئیس‌جمهور به زمین زده خواهد شد که درآینده با اجرای طرح توسعه، ماشین‌آلات خط رنگ و بدنه آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

اسودی همچنین از افتتاح دو واحد تولیدی شهرستان گرمسار طی این سفر خبرداد و تصریح کرد: شرکت شکوفا شیمی تولید کننده مواد اولیه شوینده‌ها و شرکت شکوفا بهداشت آرین تولید کننده انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری خواهند رسید که با افتتاح این واحدها زمینه اشتغال حدود ۱۸۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر طرح‌های قابل افتتاح در این سفر از بهره‌برداری واحد تولیدی فرابرد هوشمند گرمسار خبر داد و افزود: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۷۵ هزار دستگاه انواع کلید مینیاتوری، کارت کنترلی ، کارت شبکه و انواع ترانسمیتر را دارد که زمینه اشتغال حدود ۱۵ نفر را در استان فراهم می‌کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان