کارمندان استان سمنان موظف به انجام نیم ساعت ورزش صبحگاهی شدند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با بیان اینکه ورزش موجب افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می شود، تاکید کرد: کارکنان دستگاه های دولتی استان موظف به انجام روزی ۳۰ دقیقه ورزش صبحگاهی هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای ورزش همگانی استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: آقایان کارمند در محیط اداره و بانوان کارمند در نمازخانه ها و اماکن مسقف اداره ها، باید روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنند.
وی یادآور شد: مصوبه قبلی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به این صورت است که همه سالن های ورزشی از صبح تا قبل از پایان ساعت اداری، باید در اختیار بانوان برای ورزش قرار گیرد.
استاندار سمنان تصریح کرد: با انجام ورزش صبحگاهی انس و دوستی بین کارمندان افزایش می یابد و انگیزه و روحیه آنها برای افزایش بهره وری کار ادارات بیشتر می شود.
وی با بیان این که یکی از راه های مبارزه با آسیب های اجتماعی ورزش است، اضافه کرد: اگر جوانان فقط روزی ۲ ساعت ورزش کنند، دیگر در دام اعتیاد گرفتار نمی شوند.
خباز بیان داشت: دین اسلام بر خلاف بعضی از ادیان دیگر، مخالف گوشه گیری و بی تحرکی است و اسلام و قرآن نیز در بسیاری از موارد مردم را به ورزش دعوت کرده اند و این امر مصداق عقل سالم در بدن سالم است.
وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه آموزش وپرورش، همه مدارس در ساعت های بعد از ظهر و در غیر ساعت اداری، باید در اختیار جوانان روستایی برای استفاده از فضای ورزشی قرار بگیرد و مسوولیت این کار بر عهده دهیاران روستاست.
استاندار سمنان با اشاره به این که بیش از ۳۶۰ روستا در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: باید فضاهای دولتی غیرقابل استفاده با هماهنگی سازمان برنامه ریزی و بودجه استان، به فضاهای ورزشی برای استفاده روستاییان تبدیل شود.
در این نشست مصوبات قبلی برنامه ریزی ورزشی کارکنان دولت و طرح دوچرخه سواری آن ها بررسی شد.
محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، حسین موسوی شهردار، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان وتعدادی از رئیس های هیات های ورزشی حضور داشتند.
بیست وششم مهر تا دوم آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان