کاهش پرونده‌های تخلفات اراضی در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: آمار پرونده‌های تخلفات اراضی استان سمنان در دو سال اخیر نشان می‌دهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان روندی کاهشی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در تغییر کاربری سطوح زیر کشت از گردونه تولید محصولات کشاورزی خارج می‌شوند که برای توسعه روستاها نیاز به تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست و می‌توان این توسعه و احداث در اراضی ملی انجام شود و باید بستر برای داوطلبان زندگی در روستاها فراهم شود.

وی با اشاره به‌ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این مهم گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده در دو سال اخیر شاهد کاهش تعداد پرونده‌های تغییر کاربری در استان سمنان بوده‌ایم که اگر این مهم به‌واسطه کاهش تخلفات در این حوزه باشد؛ امری مبارک است که در این صورت می‌توان گفت در دو سال اخیر رسانه نقشی مهم در کاهش تخلفات و تصرفات اراضی کشاورزی داشته است.

همچنین ایشان با بیان اینکه خراب کردن ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اراضی را از بین می‌برد و خاک را خراب می‌کند گفت: باید پیشگیری در اولویت باشد و نباید بگذاریم جایی ساخته شود و بعد تخریب کنیم؛ باید قبل از تغییر کاربری غیرمجاز جلوی آن گرفته شود..