کشت گل محمدی در استان سمنان ۷۰ درصد افزایش یافت

سمنان – معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ۷۰ درصدی کشت گل محمدی در استان خبر داد و گفت: بالاترین میزان کشت این محصول مربوط به دامغان است

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه کشت گل محمدی طی سنوات اخیر در استان سمنان ۷۰ درصد افزایش یافت، ابراز داشت: بالاترین میزان کشت این محصول با اختصاص ۵۰ درصد به شهر دامغان اختصاص دارد.

وی ضمن بیان اینکه هم‌اکنون کشت گل محمدی در ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام می‌شود، افزود: با این سطح هکتار میانگین برداشت این محصول در هکتار سه الی چهار تن در استان گزارش می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سه واحد فراوری گل محمدی در استان فعال است، ابراز داشت: با توجه به اینکه این گیاه نیاز به مراقبت کمی دارد طی سنوات گذشته از استقبال خوب بهره‌برداران بخش کشاورزی همراه بود که تاکنون نیز در باغات گل محمدی استان مشکلاتی از لحاظ بیماری و آفات مشاهده نشده است.

رضایی بابیان اینکه سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۳۵ میلیون ریال یارانه برای خرید پایه‌های کشت بافتی گل محمدی در استان تخصیص داده و این مبلغ جذب شد، تصریح کرد: این سازمان با همکاری معاونت باغبانی تسهیلات دولتی از قبیل یارانه نهال و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌ فشار و همچنین انجام مشاوره‌های فنی از ابتدا تا انتهای طرح را در اختیار بهره‌برداران قرار داده است.

وی بابیان اینکه ۶۰ خانوار در سطح استان سمنان به‌صورت مستقیم درزمینهٔ گل محمدی فعالیت می‌کنند، افزود: برداشت دستی و هزینه کارگری از مشکلات باغداران استان به شمار می‌رود که در ایام برداشت ۳۰۰نفر به‌کارگیری می‌شوند.
.