کف بازار تاریخی سمنان مرمت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سعید حسینی» در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این مرحله از مرمت، اقداماتی شامل جمع آوری کف پوش های سیمانی، کف سازی به متراژ ۲۰۰ متر مربع، ساماندهی فاضلاب، ناودان ها، تأسیسات برق و مخابرات انجام شده است که در این مرحله از مرمت شهرداری سمنان و سایر دستگاههای اجرایی مشارکت داشته اند.

بازار سمنان که از خیابان شهدا شروع و تا خیابان امام خمینی(ره) ادامه می یابد مربوط به شماره ۱۷۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و یکی از یادگارهای دوران قاجار در شهر کویری سمنان است که در ساخت آن از مصالحی چون ‏خشت و آجر استفاده کرده‌اند. این بازار دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که قسمت شمالی دارای ‏‏۲۵۴ باب مغازه و طولی در حدود ۱٫۵ کیلومتر را به خود اختصاص می‌دهد و به نام‌های ‏قدیمی خود «راسته بازار» یا «بازار بالا» بیشتر شناخته می‌شود، مسجد، حمام و کاروانسرا نیز در این قسمت وجود دارد. ‏بازار جنوبی نیز در راستای بازار شمالی قرار گرفته و ۵۰ باب مغازه را در خود جای داده است و کسبه در ‏شلوغی و ازدحام بازار به کسب و کار مشغول‌اند و به بازار ‏کوچک یا بازار پایین هم شناخته می‌شود.

برای رسیدن به بازار سمنان می‌توانید به میدان امام سمنان بروید و با گشت و گذار در بازار و خرید سوغات ‏سمنان نظیر کماچ و نان شیرمال برای دوستان و آشنایان خاطره سفر به سمنان را ماندگار سازید.