کودک محوری، رویکرد گردشگری سمنان در نوروز ۹۸

شهردار سمنان با اشاره به رویکرد شهرداری سمنان در جهت تحقق هدف سمنان شهر دوستدار کودک، گفت: رویکرد کودک محوری در برنامه های گردشگری نوروز ۹۸ سمنان قرار می گیرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، دکتر سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان اظهار داشت:با گسترش موج شهرنشینی در دنیا از سویی و افزونی جمعیت از سوی دیگر، کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته می‌شوند و لزوم توجه به آنها در شهرها بیش از پیش احساس می‌شود؛ از این رو اقداماتی که به ایجاد حس هویت، امنیت، تعلق مکانی و لذت می‌انجامد و شهر را به سوی بستری برای برآوردن نیازهای مختلف کودک و رشد و پرورش همه جانبه او سوق می‌دهد را در دستور کار قرار داده ایم.
وی افزود: شهر یک واقعیت زنده و پویا است که نباید خود را بر کودک تحمیل کند بلکه باید متناسب با شخصیت او شکل گیرد.کودکان نقش چندانی در شهر ایفا نمی کنند و دامنه فعالیت آنها به خانه و مدرسه و زمان محدودی در پارک ها و فضاهای بازی محدود شده است.
دکتر ناظم رضوی با بیان اینکه پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و همچنین محیطی سالم برای تربیت آن ها امری حائزاهمیت و اجتناب ناپذیر است، گفت: تعیین استانداردهای لازم ویژه کودکان برای بوستانها و شهر بازیها، معابر و اماکن عمومی از الزامات این طرح است.
شهردار سمنان در پایان با اشاره به استفاده از صاحب نظران و کارشناسان در این طرح، افزود: عید نوروز امسال تلاش خواهیم کرد اولین گام ها را در جهت تحقق هدف « سمنان شهر دوستدار کودک» برداریم و با آماده سازی بستر های لازم، نوروز خوبی را برای کودکان شهرمان رقم بزنیم.