گرمترین روزهای امسال در استان سمنان

سرپرست پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرد: سمنان دیروز با ۴۳ درجه سانتیگراد یکی از گرمترین روزهای امسال خود را پشت سرگذاشت.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان اظهار کرد: البته پیش از این و در تیرماه جاری در دیگر نقاط این استان شاهد گرمای ۴۵ درجه سانتیگرد نیز بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمینه دمای سمنان در صبح امروز شنبه ۲۹ تیرماه ۳۲ درجه سانتیگراد بوده افزود: دمای هوای سمنان بعدازظهر دیروز به ۴۳ درجه نیز رسید، البته دمای هوای سمنان در ۲۳ و ۱۸ تیرماه نیز همین دمای ۴۳ درجه را تجربه کرده است.

سرپرست پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان ، در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص گرمترین روز امسال خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سه ایستگاه گرمسار، آرادان و حسینان گرمای ۴۵ درجه نیز در ۲۳ و ۲۵ تیرماه جاری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نردین با ۱۷درجه سانتیگراد خنک‌ترین جای استان در امروز شنبه ۲۹ تیرماه بوده اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها امروز تغییر خاص دمایی در استان نخواهیم داشت.

میرشجاع به وضعیت هوا در استان پرداخت و اضافه کرد: امروز و امشب شاهد وزش باد و گردوخاک برای مناطق شرقی، جنوبی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی استان خواهیم بود.

سرپرست پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وضعیت هوا در هفته جاری افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با توجه به پیش‌بینی افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده در استان دمای هوا در استان یک تا ۳درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی از کاهش یک تا دو درجه‌ای دما در فردا ۳۰ تیرماه خبر داد.