۱۳ مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده افتتاح است

سمنان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۱۳ فضای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در استان آماده بهره برداری است.
سعید هژبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ۱۳ فضای آموزشی شامل ۶۰ کلاس درس با زیربنای ۱۶ هزار و ۱۰۰ مترمربع است که برای آن ۱۹۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز در ساخت ۱۰ باب از ۱۳ فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: خیران در احداث این مدارس ۸۸ میلیارد ریال اهدا کرده اند که این میزان ۴۵ درصد از اعتبارات دولتی طرح هاست.
به گفته هژبری، در هفته دولت امسال یک فضای آموزشی ۹ کلاسه با یکهزار و ۹۵۰ مترمربع زیربنا و ۲۱ میلیارد ریال هزینه در ایوانکی افتتاح شد که هشت میلیارد ریال از آن توسط خیران تامین شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: ۲ طرح نیز با اعتبار مورد نیاز ۳۷ میلیارد ریالی با مشارکت خیران استان در هفته دولت کلنگ زنی شد.
وی ادامه داد: این دو فضای آموزشی با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا برای تکمیل ۳۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۲۲ میلیارد ریال از آن توسط خیران تامین می شود.
هژبری اضافه کرد: خیران مدرسه ساز استان سمنان، در یکی از این دو طرح با اهدای زمین و در طرحی دیگر با تعهد مالی در ساخت، مشارکت دارند.
وی با اشاره به برگزاری ۲۰ دوره جشنواره خیران مدرسه ساز در استان سمنان، اضافه کرد: در این جشنواره ها خیران کمک یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریالی را متعهد شده بودند که ۵۰ درصد از این میزان تا ۶۸۰ میلیارد ریال را اهدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: استان سمنان ۳۸۸ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی دارد که از این تعداد ۶۰ درصد را آقایان، ۱۹ درصد را بانوان و ۲۱ درصد را شرکت ها و موسسه های خیریه شامل می شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از راه اندازی سامانه ای در اپراتور اول تلفن همراه برای مشارکت شهروندان با هر میزان توان در مدرسه سازی خبر داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: مردم به هر میزان توان مالی خود می توانند با شماره گیری سامانه *۲۴# از طریق اپراتور اول تلفن همراه مشارکت خود را در مدرسه سازی اهدا کنند.
استان سمنان ۱۲۰ هزار دانش آموز در حدود ۸۰۰ فضای آموزشی دارد، حدود ۸۰ درصد فضاهای آموزشی این استان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.