درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان سرخه احداث می شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: شهرستان سرخه به زودی صاحب درمانگاه تأمین اجتماعی می‌شود.

سید مجتبی اکرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سمنان که در حاشیه بازدید از این خبرگزاری انجام شد اظهار داشت: درمانگاه شهرستان سرخه با چهار هزار مترمربع زیربنا دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است و تا پایان مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه شهرستان سرخه با نگاه پلی کلینیک ساخته‌شده است افزود: این درمانگاه ملکی با ظرفیت بالایی برای بهبود حال بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی به‌زودی آغاز به کار می‌کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: بخشی از تجهیزات پزشکی و ضروری این درمانگاه برای راه‌اندازی یک درمانگاه مجهز خریداری شده است.

اکرم با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در کشور دارای ۸۰ بیمارستان و ۲۸۰ درمانگاه ملکی است خاطرنشان کرد: استان سمنان با جمعیت ۷۰۲ هزارنفری معادل یک‌صدم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و طبعاً یک‌صدم امکانات را باید به خود اختصاص دهد.

تعداد درمانگاه ملکی تأمین اجتماعی سمنان۳ برابر میانگین کشوری است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه در این استان با توجه به میزان جمعیت امکانات مناسب درمانی وجود دارد گفت: تعداد درمانگاه ملکی تأمین اجتماعی سمنان۳ برابر میانگین کشوری است.

اکرم با اشاره به فعالیت هشت درمانگاه فعال در استان سمنان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از درمانگاه شهرستان سرخه، تعداد درمانگاه‌های استان سمنان به ۹ می‌رسد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان ملکی در مرکز استان سمنان فعال است تصریح کرد: بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به‌صورت ملکی در سال ۸۱ به وزارت بهداشت واگذار شد و بیمه‌شدگان تمام خدمات را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

بیمه‌شدگان سمنانی ۱٫۲ میلیون بار به درمانگاه‌های تأمین اجتماعی مراجعه کردند

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه در سال گذشته یک‌میلیون ۲۵۰ هزار بار مراجعه به درمانگاه‌های تأمین اجتماعی انجام شده افزود: هر فرد بیمه‌شده به طور تقریبی سه بار در سال از خدمات درمانی این سازمان بهره‌مند شده است.

اکرم بیان کرد: در سال گذشت ۱۱ هزار نفر در بیمارستان شفا سمنان بستری و هفت هزار عمل جراحی در بیمارستان شفا انجام‌شده است.