۲۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی سمنان درختکاری می‌شود

سمنان- ایرنا– رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: نهضت درختکاری‌ در این شهرستان در وسعت ۲۰۰ هکتار، همزمان با سراسر کشور با کاشت درختانی مانند تاغ و آتریپلکس آغاز شد. درختان تاغ ۲ سال اول کاشت برای سازگاری با محیط نیازمند مراقبت و آبیاری هستند که این نگهداری با کمک پیمانکار انجام می‌شود. برای کاشت و تهیه نهال در ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی این شهرستان در حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

امسال، برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، اجرای «نهضت درختکاری» از ۱۴ آذر ۹۸ با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در وسعت ۲ هزار و ۴۱۸ هکتار از مناطق جنگلی استان سمنان کاشته می‌شود که مقدمات برای کاشت درختان از ۲۰ روز پیش شروع شده و با توجه به تغییرات اقلیمی اکنون زمان مناسبی برای کاشت درخت است.

اکنون نه تنها سمنان بلکه استان‌های حاشیه کویری گرفتار پدیده بیابانزایی، فرسایش بادی و ریزگرد هستند که محیط زیست و منابع طبیعیِ این مناطق را دچار چالش جدی کرده و یکی از راهکارهای مقابله با پیشروی کویر حفظ پوشش گیاهی و افزایش آن است.