۲ شهرستان استان سمنان به رنگ آبی کرونایی درآمد

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان گفت: ۲ شهرستان میامی و آرادان در تعریف جدید رنگ بندی کرونایی در وضعیت آبی قرار گرفتند و تقریبا فعالیت تمامی گروه‌های شغلی با محدودیت های کرونایی کم در این ۲ شهرستان مجاز است.

علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه برگزاری ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، ضمن بیان اینکه وضعیت استان سمنان رضایت‌ بخش است به خبرنگاران ابراز داشت: استان سمنان هم در میزان ابتلا و هم در میزان مرگ و میر ناشی از کرونا روند کاهشی و نزولی را شاهد است.‌
وی افزود: با همکاری مردم و اصناف در هفته گذشته ، تمامی شهرستان های استان سمنان در وضعیت زرد قرار گرفت.
آشناگر گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۷ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند و متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح استان پایین تر از ۲ نفر است.

استاندار سمنان ادامه داد: امید است مردم اخلاق‌مدار و قانونمند استان سمنان هم چون گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از تجمعات در ادامه‌دار بودن این روند همکاری کنند.‌

وی بیان کرد: با توجه به نقش موثر ممنوعیت تردد شبانه در کاهش میزان ابتلا به کرونا، در ۴ شهرستان سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار قانون منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان به قوت خود باقی است و با متخلفان برخود قانونی می‌شود.

آشناگر گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، در شهرهای با وضعیت آبی و زرد حضور و آموزش دانش آموزان پایه های اول و دوم در دوره ابتدایی و همچنین هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش صرفا در دروس عملی و کارگاهی با رعایت دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی و سقف ۱۰ دانش آموز بلامانع است.‌
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، فعالیت مراکز آموزشی با سقف ۵۰ دانش آموز در کل پایه ها در شهرهای با وضعیت آبی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و سقف ۱۰ نفر برای هر کلاس منعی ندارد.

وی افزود: حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مدارس استان در تمامی دوره های تحصیلی در شهرهای آبی و زرد بر اساس مصوبه ی امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا منع قانونی نداشته و این تصمیم با توجه به اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۵۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه ۱۸ دی ماه تا ظهر جمعه ۱۹ دی ماه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به این تاریخ به ۲۱ هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

همچنین ویروس کرونا دردر این بازه زمانی جان ۳ نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۶۵ نفر رسید.

۱۰۷ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند وموارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۸۹۰ نفر رسید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان