۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل شهری سمنان دارای نقص فنی است

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: ۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل شهری سمنان دارای نقص فنی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان، مجید کاشی پیرامون دودزا بودن اتوبوس‌ها در سطح شهر گفت:ناوگان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با در اختیار داشتن ۹۵ دستگاه اتوبوس که طول عمر متوسط بالای ۱۰ سال دارند، مشغول ارائه خدمات به همشهریان محترم است.

وی اظهار داشت: جهت رفع نقص دودزا بودن این اتوبوس‌ها باید موتور و پمپ آنها تعمیر اساسی شود که این امر به علت نبود متخصصین ماهر در شهر سمنان مستلزم خروج اتوبوس از چرخه سرویس‌دهی و اعزام آن جهت تعمیرات به دیگر شهرها است .

کاشی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل شهری دارای نقص فنی هستند و رفع این نقایص مستلزم هزینه است، افزود: این سازمان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا در هر ماه نسبت به بازسازی یک دستگاه اتوبوس اقدام کند.

وی افزود: هدف اصلی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان، نوسازی ناوگان است نه بازسازی که در این راستا با همکاری شورای اسلامی شهر سمنان و مساعدت‌های شهرداری مرکز، اقداماتی از جمله خرید ۴ دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد جهانی یورو ۴ صورت گرفته که در دهه مبارک فجر به چرخه حمل و نقل شهری سمنان افزوده خواهد شد.

وی در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: شهر سمنان دارای ۱۰۵۰ دستگاه تاکسی است که از این تعداد ۲۲۰ دستگاه نوسازی شده است.