۳۴ درصد از جاده های سمنان نیازمند بازسازی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و ترابری سمنان گف: ۳۴ درصد از جاده های این استان در بخش راه روستایی و شهری و همچنین بزرگراهها نیازمند بازسازی است.
عبدالمجید نژاد صفوی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مهم‌ترین دغدغه این اداره کل برای بازسازی این مقدار از جاده های سمنان تأمین اعتبار است و که اگر بتوانیم این مشکل را رفع کنیم، شاهد اجرای طرح‌های ارزشمند در استان خواهیم بود.
وی بابیان این که، بهسازی راه‌ها و به‌خصوص جاده های روستایی هزینه بر است افزود: جاده دسترسی ۳۰ روستای استان در چهار سال گذشته آسفالت، خط‌کشی، علامت‌گذاری و نوسازی شد.
وی گفت: برای سه سال آینده هم بازسازی راه‌ ۵۰ روستای استان در دستور کار قرار دارد که در کنار طرح بهسازی راه‌های ۲۰ روستای هدف گردشگری عملیاتی می شود.
مدیرکل راه و ترابری سمنان ادامه داد: باید درک کنیم که تأمین اعتبارات بهسازی راه‌های روستایی دشوار است و برای بهسازی تمام راه‌های استان ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که چنین اعتباری به هیچ عنوان در سمنان وجود ندارد .
نژادصفوی با بیان این که، برای بازسازی جاده های استان نیازبه تدوین برنامه‌ای میان‌مدت ۲۰ ساله است گفت: یکی دیگر از دغدغه های کنونی اداره کل راه و ترابری سرقت تابلو هشداردهنده راهنمایی و رانندگی است و در ۲ سال گذشته حدود۸۰۰ تابلوی کنار جاده‌ای ربوده شده که از نظر فلز و وزن آن ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال به این نهاد خسارت وارد کرده است.
وی تصریح کرد : سال گذشته در بخش راه استان سمنان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و بهره برداری از چندین پل و جاده های همسطح و غیر همسطح از دستاوردهای دولت تدبیر وامید است.
به گزارش ایرنا، اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه و بیش از ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از ۷۵ درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در ۳۴ هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی ۸۶۰ کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است که سالانه دستکم ۱۵ میلیون زائران رضوی از این محور تردد می کنند.
سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر راهِ استان سمنان ۲٫۱ درصد از راه های کشور را شامل می شود.