۵۰ نوع محصول از استان سمنان به سراسر دنیا صادر می شود

سمنان – مدیرکل گمرک استان سمنانبا بیان اینکه ۵۰ محصول تولیدی استان به سراسر دنیا صادر می شود، گفت: با رشد و توسعه کارخانه‌ها و صنایع کوچک می توان شاهد افزایش این میزان صادرات باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعد الدین ظهر سه شنبه به مناسبت هفتم بهمن ماه روز جهانی گمرک در دیدار با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه ۱۸۵ هزار تن کالا در هفت ماه نخست سال از گمرک استان صادر شده است، ابراز داشت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سامانه جامع گمرک استان سمنان چهار هزار میلیارد هزینه ها را کاهش و زمان ترخیص کالا را از ۲۶ روز به چهار روز رسانده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ۵۰ محصول صادراتی از استان به سراسر دنیا صادر می شود، ابراز داشت: ۶۰ درصد صادرات به عراق و افغانستان و مابقی صادرات به دیگر کشورها است.

سعد الدین با بیان اینکه در نیمه نخست سال ۹۶ ساختمان جدید گمرک استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: در استان برای بسیاری از شرکت های بزرگ انبار اختصاصی ایجاد شده که این امر می تواند در بهبود خدمات رسانی می تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۱۷ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۱۲۳ دلار طی هفت ماه نخست سال جاری از گمرک استان سمنان ترخیص شده است، افزود: ارزش دلاری کالاهای وارداتی طی هفت ماه نخست سال جاری یک هزار و ۶۸۰دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۷درصدی مواجه هستیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان