۵۹ واحد مسکونی به مددجویان استان سمنان تعلق گرفت

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ واحد مسکونی در راستای طرح تأمین مسکن به مددجویان استان سمنان تعلق گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جواد رضوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین مسکن و بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مددجویان دو رویکرد مهم این نهاد برای ارائه خدمات به قشر ضعیف و محروم جامعه است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تأمین مسکن مددجویان این نهاد از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بالغ‌بر ۵۹ واحد مسکونی به مددجویان استان سمنان تحویل داده شد خاطرنشان کرد: درمجموع بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و خریداری این منازل هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۶ درصد از تعهدات کمیته امداد استان سمنان در حوزه تأمین مسکن مددجویان در سال ۹۶ محقق شده است اعلام کرد: امسال ۵۱ واحد مسکونی شهری خریداری و ۸ واحد مسکونی روستایی ویژه مددجویان استان ساخته‌شده است.

وی اعتبار ساخت پروژه‌های روستایی را ۲۵۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۷۶ میلیون تومان برای خریداری این واحدهای مسکونی در سطح شهرهای استان هزینه شده است.

رضوی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات مسکن یکی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد برای حمایت از مددجویان تحت پوشش است تصریح کرد: پروژه‌هایی که در این راستا با حمایت کمیته امداد ساخته می‌شوند مبتنی بر اصول نظام‌مهندسی و پدافند غیرعامل است.

وی ابراز داشت: استان سمنان همواره در معرض خطر زلزله قرار دارد به همین سبب اجرای طرح‌های بهسازی و مقاوم‌سازی منازل خانواده‌های تحت پوشش از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۶ واحد مسکونی در راستای اجرای این طرح بهسازی و زیرساخت‌های آن تعمیر شده است یادآور شد: این طرح در دو بخش شهری و روستایی در حال اجرا است و تاکنون ۳۰ میلیون تومان برای تکمیل ۶ پروژه مذکور هزینه شده است.