۷ نکته برای انجام طراحی حرفه ای ناخن مانند سالن های آرایشی

دنیای طراحی ناخن ها بسیار گسترده و متنوع است. شما این فرصت را دارید تا طرح های مختلفی را روی ناخن های خود پیاده کرده و در نهایت از زیبایی هر چه بیشتر آن ها لذت ببرید. اما اگر قصد دارید تا طراحی حرفه ای مانند طراحی هایی که در سالن های آرایشی انجام می شود داشته باشید، لازم است تا نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. اما آیا می دانید که این نکات چه هستند؟ ما در این مطلب قصد داریم تا ۷ نکته بسیار مهم در طراحی ناخن را در اختیار شما قرار داده تا مانند سالن های آرایشی ناخن های خود را طراحی کنید.
شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده است که آرایشگر حرفه ای در سالن های آرایشی چگونه طراحی های حرفه ای را روی ناخن ها انجام می دهند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کرد که این سالن ها یک سری نکات ریزی را رعایت می کنند که شاید همه افراد از آن خبر نداشته باشند. در صورتی که با این نکات آشنایی داشته باشید، شما هم در منزل می توانید طراحی های حرفه ای ناخن مانند سالن های آرایشی را انجام دهید. اجازه دهید تا ۷ مورد از مهمترین این نکات را به شما آموزش دهیم:

۱- انجام صحیح لاک زدن
با این که لاک زدن یکی از روتین ترین کارها برای بانوان است، اما هنوز هم بسیاری از افراد نکات ریز و دقیق آن را نمی دانند. در صورتی که می خواهید به صورت حرفه ای لاک بزنید، لازم است تا این سه عمل را به صورت دقیق انجام دهید. در قدم اول نیاز است تا قلم لاک را به صورت عمودی درون ظرف لاک به سمت پایین حرکت دهید. در این مرحله لازم است تا قلم به اندازه نیاز در لاک آغشته شود. نه بیشتر و نه کمتر.
حال قلم آغشته شده به لاک را بیرون آورده و در قدم بعدی آن را روی ناخن ها بکشید. صبر کنید؛ کشیدن قلم لاک روی ناخن باید به نحوی باشد که لاک به صورت دقیق و منظم در تمامی قسمت های ناخن کشیده شده و تمامی پستی و بلندی های آن را پوشش دهد. اما نکته سوم در لاک زدن اصولی و حرفه ای این است که لاک زدن را باید از پایه ناخن ها شروع کرد. بدین منظور باید در ابتدا قلم لاک زنی را از سمت راست به سمت چپ و سپس از بالا به سمت پایین بکشید.
۲- استون زدن به اطراف ناخن
شاید شما هم در حین لاک زدن با این مشکل روبرو شده اید که لاک از ناخن بیرون زده و اطراف ناخن شما را رنگی می کند. اما چگونه می توان از این مشکل نجات پیدا کرد؟ پاسخ ساده است: از استون استفاده کنید! برای این که در حین لاک زدن اطراف ناخن شما به رنگ لاک آغشته نشود، کافی است تا با یک برس مقداری استون را به اطراف دست خود زده تا بتوانید به سادگی لاک ها را پاک کنید.
۳- مرطوب کرده ناخن با روغن و یا کرم
از دیگر نکات بسیار ریزی که سالن های آرایشی برای طراحی ناخن استفاده می کنند، مرطوب کردن ناخن با روغن و یا کرم است. با این کار ناخن ها مرطوب شده و حرکت لاک روی ناخن سریع تر رخ می دهد. اما باید به خاطر داشته باشید که نباید بیش از اندازه از روغن و یا کرم استفاده کنید، این کار موجب می شود تا لاک در حین لاک زدن روی ناخن، بیش از اندازه پخش شده و قلم لغزش کند.
۴- گرفتن ریشه ناخن با ناخن گیر
بسیاری از افراد ریشه های پوستی اطراف ناخن های خود را می کنند. این کار اصلا برای طراحی حرفه ای ناخن مناسب نیست. اما اگر بنا به هر دلیلی می خواهید این ریشه ها را جدا کنید، لازم است تا تنها از ناخن گیر استفاده کنید. در غیر این صورت، کندن ریشه ها می تواند باعث خون آمدن و یا خراب شدن اطراف ناخن شما شده و طراحی را بد فرم کند.
۵- استفاده از پوشش ها قبل و بعد از لاک زدن
اگر می خواهید تا طراحی حرفه ای مانند سالن های آرایشی داشته باشید، لازم است تا قبل و بعد از لاک زدن، از پوشش های لاک استفاده کنید. پوشش های پایه می توانند از رنگ پس دادن لاک جلوگیری کنند. پوشش های بعدی نیز قادر هستند تا به خشک شدن زودتر لاک شما کمک کنند. اما به یاد داشته باشید که از خشک کننده های سریع لاک استفاده نکنید.
۶- صحیح سوهان بزنید
به یاد داشته باشید که برای سوهان زدن، نباید آن را عقب و جلو ببرید؛ بلکه باید آن را در یک جهت سوهان بزنید.
۷- قرار دادن ناخن ها در آب سرد
از دیگر نکات بسیار مهم برای طراحی حرفه ای ناخن ها مانند سالن های آرایشی، قرار دادن ناخن ها در یک ظرف آب سرد و یا یخ است. این کار باعث خشک شدن سریع تر لاک و حفظ دوام و ماندگاری طراحی می شود.