۸۰۰ هزار اصله نهال تا پایان سال در استان سمنان کاشته می‌شود

ابوالفضل صیادجو، دبیر ستاد هماهنگی برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کاشت ۸۰۰ هزار و ۷۹ اصله نهال به منظور تقویت پوشش گیاهی تا پایان امسال در سراسر استان برنامه‌ریزی شده است.
کاشت ۸۰۰ هزار و ۷۹ اصله نهال، به منظور توسعه فضای سبز از روز چهاردهم آذر امسال آغاز شده و تاکنون ۳۷۹ هزار اصله نهال کاشته شده است.
وی بیان کرد: ۵۰۰ هزار اصله نهال باقیمانده، در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از پانزدهم تا بیست‌ویکم اسفند امسال و با شعار «نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» در سراسر استان سمنان کاشته می‌شود.
صیادجو با اشاره به اینکه درختکاری در ایران تنها به اسفند ماه پایان سال منتهی نمی‌شود، افزود: طبق اهداف سازمان جنگل‌ها با توجه به شرایط اقلیمی موجود و میزان بارندگی‌های مناسب، نهالکاری‌ها در قالب جنگل کاری و بیابانزدایی و توسعه فضای سبز انجام می‌شود.
صیادجو با تاکید بر مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی عضو نهضت سبز در حفاظت و توسعه نهال کاری، هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد دانست و اضافه کرد: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در سرسبزی میهن اسلامی است.
۱۵ تا ۲۱ اسفند هر سال هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است که در این روز مردم با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال عید نوروز می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.