۹۰۰ میلیون‌تومان کمک‌ مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۹۰۰ میلیون‌تومان کمک‌ مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین سمنان جمع‌آوری شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جواد رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح اکرام ایتام و محسنین هرساله در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و در این طرح آرزوی بسیاری از کودکان یتیم و نیازمند استان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و ۶۷۰ حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت دارند افزود: در این راستا ۲۹۰ کودک نیازمند بدون حامی باقی‌مانده است که باید با تشویق خیران استان سمنان برای مشارکت در این طرح اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون بالغ‌بر ۹۰۰ میلیون تومان کمک مردمی به‌صورت نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ میلیون تومان از این مقدار کمک‌های نقدی مردم است تصریح کرد: ۵۵۰ میلیون تومان برآورد قیمت کالاهای غیر نقدی مردم در این طرح است.

رضوی با بیان اینکه مسئولان کمیته امداد در سراسر استان سمنان در پایگاه‌های مختلف و مساجد محلی مستقر هستند اذعان کرد: درمجموع بیش از ۲۳ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان هستند و خدمات متنوعی را از این نهاد مردمی دریافت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه ۳ درصد از جمعیت استان سمنان تحت پوشش این نهاد است خاطرنشان کرد: گسترش جمعیت حامیان و کمک‌های خیران در اولویت نخست کمیته امداد استان سمنان است چراکه این مسئله می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای مالی افراد تحت پوشش را برطرف کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۹۱۰ نفر از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست استان سمنان در طرح اکرام ایتام، محسنین و شفا تحت پوشش قرار گرفتند.