‌‌دمای هوا در استان سمنان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد‌

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌های استان سمنان هشدار داد و گفت: دمای هوای استان سمنان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته بارش برف و باران در نقاط مختلف استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی گستردگی خوبی دارد گفت: همراهی این سامانه با موج سرما از نکات قابل توجه این سامانه است که در نقاط مختلف کشور و استان سمنان یخ‌زدگی شدید و کاهش قابل ملاحظه دما تا ۱۰ درجه را به دنبال دارد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: کشاورزان، گلخانه‌داران و باغداران و همچنین دستگاه‌های مرتبط با سوخت تمهیدات لازم را درباره یخ‌زدگی شدید که با ورود این سامانه ایجاد می‌شود بیاندیشند.
حسنی غربا درباره میزان بارش برف احتمالی با ورود این سامانه بارش‌زا گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی در نواحی شمالی استان ارتفاع برف در حد قابل توجهی خواهد بود و در نقاط مختلف استان و حتی در نواحی مرکزی نیز بارش برف وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارش‌زا تا پایان هفته در استان ادامه دارد گفت: فعالیت این سامانه در برخی نواحی استان تا روز شنبه نیز ادامه دارد و سرمای ناشی از این بارش برف تا اواسط هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.