‌ اختصاص ۹۲۰ میلیارد ریال به ‌اشتغال روستایی سمنان

استاندار سمنان گفت: ‌۹۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری به ‌اشتغال روستایی سمنان اختصاص یافت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب الدین چاوشی ‌در جمع مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر لزوم جذب نخبگان و به‌کارگیری آنان در بدنه دولت اظهار داشت: امروز دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند نیروی کارآمد هستند و در رأس آن نیز نخبگان باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

وی از نبود انگیزه در ساز و کار اداری کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: به‌واسطه وضعیت دستگاه های اجرایی در رسیدگی به وظایف محوله، الزام برای بازنگری جدی نظام اداری احساس می‌شود.

استاندار سمنان با انتقاد از نقص و نقض قوانین در حوزه اشتغال و امور اقتصادی، تأکید کرد: نمایندگان مجلس ملزم به اصلاح قوانین هستند و اهتمام به این مقوله می‌تواند گامی موثر در راستای بهبود وضعیت اشتغال کشور باشد .

چاوشی با اشاره به اهمیت شفافیت در اجرای قوانین یادآورد شد: به عنوان یکی از الزامات افزایش راندمان در امور اجرایی، مدیران ملزم به شفاف‌سازی در اجرای طرح و برنامه‌ها هستند .
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید به صورت پایدار برنامه‌ریزی و اجرا شود افزود: مدیران باید از برنامه‌ریزی‌های مقطعی خودداری کرده و با نگاهی فراتر از حد معمول تصمیم‌سازی و مدیریت کنند.

استاندار سمنان از تخصیص ۹۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری به حوزه اشتغال روستایی این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای اشتغال روستاهای استان سمنان به منظور ایجاد اشتغال فراهم شده است و باید به صورت بهینه در این مسیر به کار گرفته شود .

چاوشی با اشاره به ظرفیت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد: ظرفیت‌های گسترده‌ای جهت سرمایه‌گذاری در سطح استان سمنان وجود دارد که نباید از آن غفلت شود .

وی از قرار گرفتن استان سمنان در ردیف استان‌های پر نشاط کشور ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: امید و نشاط لازمه حرکت مقتدرانه در عرصه خدمت به مردم است و ایجاد آن می‌تواند منجر به حرکتی عمومی در راستای ارتقای استان سمنان در شاخصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود.