۹۰۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سمنان شرکت می‌کنند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۹ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های استان سمنان شرکت می‌کنند.

مهدی صفاری در حاشیه مسابقات دانش‌آموزی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۱۱ رشته ورزشی مختلف در دو گروه پسران و دختران برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه و رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی این مسابقات به میزبانی شهرستان میامی با حضور ۱۱۰ ورزشکار در قالب ۶ تیم کشتی آزاد و ۶ تیم کشتی فرنگی از شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار و سرخه به مدت دو روز در شهرستان میامی برگزار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نفرات قهرمان همه مسابقات ورزشی در قالب تیم استانی «مدرسه قهرمان» و «کانون قهرمان» به مسابقات کشوری که تیر و مردادماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

صفاری با بیان اینکه این مسابقات با نام «یادمان شهدای فرهنگی» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی، علاوه بر رقابت‌های ورزشی، کشف استعدادها، ترویج فرهنگ پهلوانی و ایجاد نشاط و انگیزه است.

وی گفت: مسابقات در بقیه رشته‌های ورزشی در هفته‌های آینده در شهرستان‌های استان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس؛ در پایان رقابت‌های کشتی دانش‌آموزی استان سمنان، تیم کشتی آزاد دانش‌آموزان شاهرود با کسب ۷۴ امتیاز به‌عنوان قهرمان سی و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی دانش‌آموزان استان سمنان معرفی شد و تیم کشتی دانش‌آموزی شهرستان‌های گرمسار با کسب ۷۰ امتیاز، دامغان هم با کسب ۶۹ امتیاز و سمنان با کسب ۳۹ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم و چهارم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در رشته کشتی فرنگی نیز شاهرود با کسب ۶۶ امتیاز، سمنان با کسب ۶۰ امتیاز، دامغان با کسب ۵۷ امتیاز و شهرستان میامی نیز با کسب ۴۱ امتیاز به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم این مسابقات را کسب کردند.