آمادگی استان سمنان برای ارائه خدمات در لرستان

استاندار سمنان : این استان آمادگی دارد علاوه بر ارائه خدمات لایروبی و پاکسازی در مناطق سیل زده لرستان ، ۲ واحد آموزشی سه کلاسه نیز در این مناطق بسازد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، استاندار و جمعی از مدیران استان سمنان برای بررسی روند خدمات رسانی جهادگران استان سمنان در مناطق سیل زده به استان لرستان سفر کردند.
استاندار سمنان در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان ضمن همدردی با مردم سیل زده این استان ، از همه آحاد ملت و بصورت ویژه از نیروهای نظامی و انتظامی در حمایت و یاری رسانی به سیل زدگان قدردانی کرد.
آشناگر با اشاره به مشکلات استان سمنان در روزهای پایانی سال ۹۷ از جمله برف و بوران بی سابقه سه متری و نجات جان بیش از هزار نفر، رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش که منجر به تخریب ۳۵۰ واحد مسکونی و تخلیه ساکنان آن شد و وقوع سیل در جاده اصلی تهران به مشهد و انسداد آن و میزبانی مردم استان سمنان از مسافران در راه مانده گفت : به رغم همه این مشکلات مردم استان سمنان تاکنون یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان کمک نقدی و چهار میلیارد و ۸۰۰ تومان کمک غیر نقدی به استان لرستان کردند.
استاندار سمنان با اشاره به فعالیت هزار و ۳۰۰ نیروی جهادی استان سمنان در استان لرستان گفت : تاکنون ۹۶ دستگاه ماشین آلات سنگین از استان سمنان به استان لرستان اعزام شده است.
به گفته وی ، موکب اربعین سمنان با پخت روزانه پنج هزار پرس غذای گرم و موکب شهرستان گرمسار با پخت ۲ هزار پرس غذا به مردم پلدختر و روستای چم مهر خدمات رسانی کردند.
استاندار سمنان با بیان اینکه به زودی ۵۰ بسته ویژه لوازم خانگی برای مددجویان سیل زده استان لرستان ارسال خواهد شد گفت : هدف ما از سفر به لرستان ، هماهنگی برای بازسازی اماکن روستایی در چم مهر است .
وی گفت : آمادگی داریم علاوه بر ارائه خدمات لایروبی و پاکسازی منطقه در لرستان ، ۲ واحد آموزشی سه کلاسه نیز با حمایت اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و نیکوکار مدرسه ساز دکتر منصوری بسازیم.
در این سفر بیش از ۲۱ نفر از مسئولان استان سمنان در قالب فرماندار ، شهردار و مدیر کل اجرایی و ستادی استان حضور دارند.
استان سمنان معین امداد رسانی به لرستان شده است و علاوه بر مسئولیت پاکسازی پلدختر ، پاکسازی روستای سه هزار نفری چم شهر را نیز بر عهده دارد.