نمایش اثر عکاس سمنان در نمایشگاه روسیه و ترکیه

اثر عکاس خبرگزاری ایسنا منطقه سمنان در نمایشگاه بین المللی عکس “ایران امروز” در کشور روسیه و ترکیه به نمایش درآمد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، اثر مسعود محقق، عکاس خبرگزاری ایسنا منطقه سمنان، با موضوع آیین گل غلتان نوزادان در شهر امیریه دامغان استان سمنان از سوی خانه عکاسان ایران به نمایشگاه عکس ایران امروز راه پیدا کرد و این نمایشگاه در شهر مسکو روسیه و یکی از شهرهای ترکیه برای بازدید عموم گشایش یافت.
نمایشگاه عکس ایران؛ ۲۰۱۹_۱۹۷۹ چندی پیش با همت خانه عکاسان ایران، در شهر مسکو روسیه افتتاح شد، افتتاحیه این نمایشگاه با حضور اصحاب رسانه های روسیه، یکی از شبکه های تلویزیونی و چند روزنامه معتبر این کشور برگزار شد.
در این مجموعه نمایشگاه بین المللی، علاوه بر شصت عکس نمایشگاه “رنج ها و گنج ها” که در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران بر روی دیوار است و رویکرد مرور تاریخی دارد، چهل عکس نیز با موضوع “ایران امروز” از ایران پس از این چهل سال در آینه زندگی مردم در کشورهای مختلف بر روی دیوار خواهد رفت.
این نمایشگاه پس از نمایش در روسیه تا چند روز گذشته در یکی از شهرهای کشور ترکیه نیز گشایش خواهد یافت.
آیین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه دامغان یکی از سنت‌های دیرینه ملی در استان سمنان است که در اولین بهار زندگی نوزاد برگزار می شود، هرساله این سنت دیرینه در شهر امیریه شهرستان دامغان برگزار می شود چراکه مردم این دیار بر این باورند اجرای این مراسم برای نوزادان سبب شادابی، طراوت و سلامت آنان می‌شود.
آیین گل غلتان نوزادان یکی از رسومات دیرینه استان سمنان به عنوان اثر معنوی استان سمنان به شماره ۱۷۷ در سال ۸۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.