دانش آموزان سمنان با کسب برترین رتبه های کنکور در جایگاه دوم کشور ایستادند

دانش آموزان سمنان برترین رتبه های کنکور را از آن خود کردند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این خبر افزود :در رتبه های برتر و دو رقمی در کنکور سال ۹۵ رشد ۴۰ درصد و در رتبه های زیر ۲ هزار رشد ۳۰ درصد را با همت دانش آموزان استان کسب کردیم و همچنین میانگین نمرات متوسطه دانش آموزان در کشور بالاترین نمره را بدست آورده است.
محمد رضا جهان با بیان اینکه استان در حوزه پرورش و امور تربیتی برتر در کشور معرفی شده افزود:برگزاری المپیاد های ورزشی، اجرای ۱۰۰ درصدی طرح حیات پویا در مدارس استان، برگزاری مستمر و مداوم نماز جماعت در۸۰۰ مدرسه و با حضور بیش از ۴۰۰ روحانی از اقدامات ارزنده آموزش و پرورش در بخش پرورش و امور تربیتی است.
وی در ادامه گفت:خوشبختانه حضور دانش آموزان در مسابقات فرهنگی ، هنری ، پرورشی و تربیت بدنی سال گذشته رشد ۱۶۸ درصدی داشته است و دانش آموزان توانسته اند در اغلب شاخه ها برای استان افتخار آفرین شوند.
مدیر آموزش و پرورش استان سمنان در خصوص اعزام دانش آموزان به راهیان نور گفت:در طول دو سال گذشته ۱۳ هزار نفر از دانش آموزان استان به مناطق جنوب وغرب کشور بازدید داشتند.
جهان از ضریب پوشش ۹/۹۹ درصدی آموزش در استان خبر دادو گفت:استان سمنان در متوسطه اول ۹۸ درصد متوسطه دوم ۹۴ درصد از ضریب پوشش برخوردار است و همچنین میانگین ضریب پوشش کشوری در پیش دبستان ۵۸ درصد ثبت شده که این رقم در استان با ۸۵ درصد جز برترین استان ها شناخته شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان