آزمایشگاه تحقیقاتی شبکه‌های اجتماعی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

دبیر اجرایی دولت الکترونیک و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی شبکه‌های اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،دکتر سید مسعود میررضایی در دیدار با بینایی مدیر کل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اظهار کرد: این آزمایشگاه در راستای ارائه خدمات اجتماعی و به‌منظور بررسی چگونگی شکل‌گیری افکار عمومی از طریق شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی را بررسی نقاط ضعف و قوت شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی عنوان و خاطرنشان کرد‌: شبکه‌های اجتماعی نوعی رفراندوم جهت نظرسنجی از افکار عمومی در همه زمینه‌ها است لذا آنالیز و تجزیه و تحلیل دیتاها از جمله کارهایی است که باید در این آزمایشگاه انجام شود .

دبیر اجرایی دولت الکترونیک استان سمنان، اجرای دولت الترونیک در سطح استان را در راستای رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی شهروندان ارزیابی و اظهار کرد: افزایش سرعت خدمات وعدم حضور فیزیکی افراد با هدف کاهش هزینه‌های آنان و ایجاد طراوت و شادابی در بین مردم از طریق فناوری اطلاعات از جمله اهداف پیاده‌سازی دولت الکترونیک و ایجاد وای فای رایگان در برخی اماکن خاص در شهرهای استان سمنان است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز خواستار مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان در طرح‌های اجتماعی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان شد و با اشاره به اینکه ایده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی شبکه‌های اجتماعی‌، قابل طرح در بستر شورای اجتماعی کشور به‌منظور جذب بودجه و اعتبار لازم جهت اجرایی شدن آن است تصریح کرد: بررسی آسیب‌های اجتماعی به‌صورت تک بعدی کار اشتباهی است چرا که اصلاح رفتارهای اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت عمومی نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به‌خصوص اداره کل ICTاستان است .

وی طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی افراد را از جمله رویکردهای این دفتر در جهت سنجش سرمایه اجتماعی به‌منظور تعیین میزان رضایت مندی و اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: بر خلاف مخالفت بسیاری از افراد می‌توان گفت که فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان