اجرایی شدن طرح «آمران سلامت» در استان سمنان

مظفر محمدخانی ، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از اجرای طرح آمران سلامت در این استان در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در پی اعلام آمادگی رئیس جمعیت هلال‌احمر، در لبیک به دعوت روز گذشته مقام معظم رهبری برای تلاش در جهت کاهش ابتلا و اقناع مردم به رعایت موارد پیشگیری و ابلاغ شیوه‌نامه طرح آمران سلامت از سوی دبیر کل ستاد پیشگیری از کرونای جمعیت هلال‌احمر، این طرح از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد.
او گفت: در راستای لبیک به سخنان و راهنمایی‌های گوهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعیت هلال‌احمر نسبت به اجرای طرح آمران سلامت اقدام کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تأکیدات مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ پیشگیری از این بیماری و توسعه آموزش‌های همگانی بر مبنای جلب مشارکت‌های مدنی و حمایت بهداشتی درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، این طرح هم‌زمان با سراسر کشور در استان و در همه شعب اجرایی می‌شود.

محمدخانی گفت: همه شعب جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با به‌کارگیری اعضای جوان و داوطلب خود به‌عنوان آمران سلامت که از نیروهای آموزش‌دیده و مجرب هستند، در قالب تیم‌های سه نفره با برپایی ایستگاه‌های ثابت و سیار در مکان‌های پرتردد و شلوغ از قبیل فروشگاه‌ها، میادین اصلی شهرها، ترمینال‌های مسافربری، راه‌آهن حضور و نسبت به آگاه‌سازی مردم در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدام خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: این طرح از پنجم تا پانزدهم آبان ماه اجرایی می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان