تعاون‌گری زنان استان سمنان برای یکهزار و ۴۶۹ نفر اشتغالزایی کرد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعاونی‌های بانوان در این استان از ابتدای ایجاد تاکنون برای یکهزار و ۴۶۹ نفر شغل ایجاده کرد.

غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یکهزار و ۶۹ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ تعاونی برای بانوان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تعاونی‌هایی که ۷۰ درصد اعضای آن را زنان تشکیل دهند در ردیف تعاونی بانوان قرار دارند.
وی یادآور شد: ۱۲۸ تعاونی زنان استان سمنان در حدود یکهزار و ۷۵۴ عضو دارد و توسعه تعاونی بانوان به منظور اشتغالزایی در اولویت کاری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تعاونی‌های بانوان استان در زمینه کشاورزی، صنعتی، خدمات، تامین نیاز تولیدکنندگان، مسکن، معدن و تولیدی فعال است.
غنیان خاطرنشان کرد: باغداری، پرورش طیور، پرورش گل و گیاه، پرورش و تکثیر ماهی، دامپروری، دامداری، زراعت و زنبورداری از جمله فعالیت‌ها در تعاونی کشاورزی، و همچنین برق و الکترونیک، شیمیایی و سلولزی، صنایع دستی و صنایع فازی، نساجی، چرم و پوشاک از جمله فعالیت‌ها در زمینه تعاونی صنعتی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: برقراری عدالت اجتماعی، فقر زدایی ، کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله آثار فعالیت در قالب تعاونی است و برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی لازمه توسعه تعاونی در استان است.
استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۹ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما سهم ۱.۱ درصدی از تعاونی‌های فعال کشور دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان