اجرای طرح هر جوان یک مهارت در استان سمنان

تفاهمنامه اجرای طرح “هر جوان یک مهارت ” که بین استانداری سمنان و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد شده به مدیر کل فنی و حرفه ای استان سمنان تحویل داده شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت : برای آموزش های مهارتی مناسب برای بازار کار ، سند راهبردی توسعه آموزش های مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد .
وی افزود : در این سند نیاز های بازار کار تا پنج سال آینده شناسایی و برای آن هر دستگاه اجرایی که پتانسیل آموزش های این مهارت ها را دارد مشخص می شود و در نهایت مشخص می شود .
استاندار سمنان هم در نخستین جلسه شورای مهارت آموزی استان سمنان هم گفت: مهارت آموزی در قالب تفاهم نامه هر جوان یک مهارت ، در محیط کار باید به شکل عملی اجرا شود و این فرصت خوبی برای ورود به بازار کار است .
سید شهاب الدین چاوشی گفت :کارفرمایان درصورت بکارگیری مهارت آموزان ازپرداخت بیمه معاف هستند و این فرصت مناسبی برای صاحبان واحدهای تولیدی برای بکارگیری کارگران ماهر است .
احمد همتی نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مدارس را پایه مهارت آموزی دانست و همکاری همه دستگاه های اجرایی برای عملی شدن طرح هرجوان یک مهارت دراستان را خواستار شد ..
حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان هم بر آموزش های مهارتی منطبق با نیاز استان و تهیه بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان تاکید کرد .

منبع: خبرگزاری صداوسیما