اجرای مرحله دوم طرح رجیستری گوشی‌های همراه در بازار استان سمنان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرای مرحله دوم طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه در سطح عرضه خبرداد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان ، مهدی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای عملیاتی شدن طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه و تحت پوشش قرارگرفتن گوشی‌ها و تجهیزات سیم کارت خور، مرحله دوم طرح نظارتی رجیستری گوشی تلفن همراه در سطح عرضه آغاز شده است.

وی یادآور شد: در مرحله اول این طرح، گوشی‌های تلفن همراه اپل، گوگل و موتورلا پوشش داده شده بود که در مرحله دوم این طرح گوشی‌های تلفن همراه بلک بری نیز اضافه شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: متصدیان عرضه کننده این گوشی‌های تلفن همراه موظفند در صورتی که خریدار پیامی مبنی بر عدم ثبت و غیرقانونی بودن آن از طرف سامانه ذیربط دریافت کنند نسبت به استرداد کالا وعودت عین مبلغ اقدام کنند.

وی افزود: متصدیان عرضه گوشی تلفن همراه باید قبل از فروش گوشی از قانونی بودن آن اطمینان حاصل نموده و سپس در معرض فروش قرار دهند و در صورت استنکاف از استرداد کالا به اتهام فروش کالای قاچاق برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

یحیایی از هم استانی‌های سمنانی درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه ارتباطی۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان درمیان گذارند