اعطای گواهی کیفیت به ۳۲ کارگاه صنایع‌دستی استان سمنان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۳۲ کارگاه صنایع دستی این استان موفق به دریافت گواهی کیفیت شدند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، جعفر صفاخواه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس بازدید کارشناسان صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، کارشناسان صنایع دستی اداره کل و با همکاری بخش خصوصی، کار ارزیابی کیفیت کارگاه‌های صنایع دستی استان انجام شد.

وی هدف از انجام این بازدیدها را ارتقای کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: پس از پایان بازدیدها، ۳۲ کارگاه موفق به دریافت گواهی کیفیت شدند و این گواهی تا یکسال دارای اعتبار است.

صفاخواه با بیان اینکه ارائه گواهی کیفیت به کارگاه‌های صنایع دستی برای نخستین بار است که در استان سمنان اجرا می شود، افزود: استان سمنان در این زمینه از استان‌های شاخص و پیشتاز کشور است.

وی گفت: پس از پایان بازدیدها و توسط بخش خصوصی، ۹ جلد کتاب در رابطه با بازدید فنی و رتبه‌بندی کارگاه‌های صنایع دستی استان سمنان منتشر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: حدود ۷۰۰ کارگاه انفرادی و تولیدی صنایع‌دستی در استان سمنان فعال است.

بیش از چهار هزار هنرمند صنایع دستی در ۵۲ رشته صنایع دستی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند.