افزایش تولید با حمایت از صنایع کوچک میسر می‌شود

سمنان- ایرنا– مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: در شرایط کنونی کشور توجه به صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران در این بخش، به افزایش تولید و اشتغال مولد کمک می‌کند و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی لازمه توسعه اقتصادی استان سمنان است. کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از عمده مشکلات بنگاه‌های تولیدی این استان است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها حامی سرمایه‌گذاران بنگاه‌هاست تصریح کرد: این موارد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی و راهکارهای موثری برای حل این مشکلات اتخاذ شده است که ۱۵۰ واحد تولیدی این استان هشت هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ دریافت کردند و از ابتدای سال تاکنون نیز به ۲۲ واحد تولیدی ۲ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شده است و این برنامه‌ریزی‌ها در راستای برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی فعال و غیرفعال است تا با اعطای تسهیلات، زمینه برای حفظ و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی فراهم شود.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک های صنعتی است.