افزایش ۴۰ درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری سمنان

بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی استان سمنان نسبت به نوروز پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی جمال دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۷ اسفند تا کنون ، ۱۸۸ هزار و ۹۲۸ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کردند.
به گفته وی، مجموعه تاریخی فرهنگی بسطام، منطقه خارتوران و مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، بیشترین میزان بازدیدها را بر اساس آمار داشتند.
وی گفت : بازرسان تاکنون ۲۱۷ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری داشتند که این تعداد بازدید، نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه شکایتی از مراکز گردشگری استان سمنان دریافت نشده است.
جمال همچنین گفت: ۱۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر از شب بیست و هفتم اسفند ۹۷ تا کنون در استان سمنان اقامت داشتند که بیش از ۳۲ درصد از این تعداد، شامل ۴۷ هزار و ۱۰۱ نفر در زائرسراها اسکان یافتند.
جمال اضافه کرد: پس از زائرسراها ، مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش با بیش از ۲۴ درصد از جمله بیشترین مراکز منتخب توسط مسافران نوروزی جهت اسکان بودند.
استان سمنان دارای ۲۳۲ واحد خدمات گردشگری است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که حدود ۷۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.