امسال بیش از ۸۰ نفر از استان سمنان به اردوی ملی اعزام می شوند

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان از اعزام ۸۲ نفر در سال جاری به اردوی ملی اعضاء پیشتازان خبرداد.
محمدرضا عامریان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان گفت: سنجش و اندازه گیری توانمندی دانش آموزان در حوزه های مهارت های دانشی، تشکیلاتی و معرفتی، تقویت جایگاه مسئولیت پذیری، تعاون و همکاری در فعالیت های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت های فردی دانش آموزان و تبادل تجربه و دانش افزایی گروهی از اهدف برگزاری اردوی ملی است.

وی زمان اردوی ملی اعضای پیشتازان پسررا از ۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران و اردوی ملی پیشتازان دختررا ۲۰ تا ۲۶ مردادماه در اردوگاه شهید رجایی نیشابور اعلام کردوافزود: امسال، ۸۲ نفر از پیشتازان استان سمنان نیز به اردوی ملی سال جاری اعزام خواهند شد.

عامریان در ادامه به تغییر در نحوه برگزاری اردوی ملی اشاره داشت وافزود: بر اساس بخشنامه جدید، امسال اعضاء تشکل پیشتازان از پایه های هشتم تا یازدهم انتخاب و در قالب ۵ تیم هفت نفره در پنج تخصص صف جمع، امداد و نجات و کمک های اولیه، مخابره، جهت یابی و نقشه خوانی، تولید و اجرای فریادهای شادی و مهارت ساخت پروژه و اجاق های صحرایی به رقابت خواهند پرداخت و تیم های برنده با مربی خود به اردوی ملی اعزام خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مربیانی که تیم آن ها به اردوی ملی راه یابد و در این اردو مقام کسب کنند، به نحو شایسته تجلیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: بخش های اجرایی اردوی ملی امسال شامل رژه های ترکیبی، صف جمع، پیر امید، کمک های اولیه، امداد و نجات، اطفای حریق، مخابره جهت یابی، نقشه خوانی، ساخت فریادهای شادی، دست های اردویی و بازی های بومی محلی جدید و مهارت ساخت پروژه، چادر زنی، اجاق های صحرایی است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: در بخش تئوری و کارگاهی هم شامل کارگاه های معرفتی و بصیرتی، کارگاه های اجتماعی و جلسات هم اندیشی و در بخش عبادی و فرهنگی هم شامل محفل انسی با قرآن، تدبیر در قرآن، فوق برنامه و جنگ ها، مسابقات و تفریحی و بازدید است.

عامریان برگزاری اردوی ملی را موقعیتی مناسب جهت شناسایی و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ها و نوآوری دانش آموزان در تمرین یک زندگی مستقل اجتماعی و گروهی دانست واضافه کرد: اگراین اردوها مبتنی بر برنامه ریزی هدفمند و مدرن باشد، یکی از جذاب ترین، عمیق ترین و سازنده ترین فعالیت های مکمل و فوق برنامه نظام آموزشی کشور است.

وی، سازمان دانش آموزی استان سمنان را یک تشکل عمومی غیردولتی از درون آموزش و پرورش عنوان کردوگفت: تمامی اعضاء این تشکل، به فعالیت و تلاش خود در حوزه تربیت دینی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان این مرز و بوم افتخار می کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان میانگین جذب دانش آموزان در سطح کشوررا ۸٫۵ درصد است اعلام کردوگفت: استان سمنان با جذب بیش از یک چهارم یعنی بیش از ۲۵ درصد عضویت دانش آموزان، توانست رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.