بیش از ۱۵۰۰ شغل در تعاونی‌های بانوان استان سمنان ایجاد شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان گفت: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۱۵۰۰ شغل در تعاونی‌های بانوان استان سمنان ایجادشده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، زینب کرکه آبادی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون رئیس‌جمهور از نمایشگاه صنایع‌دستی زنان سرخه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه تعاونی‌های بانوان در روستاهای استان سمنان در اولویت نخست این نهاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۹ تعاونی بانوان در استان فعالیت می‌کند اذعان کرد: بالغ‌بر یک هزار و ۷۱۱ بانو در این تعاونی‌ها عضو هستند و فعالیت تولیدی دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بالغ‌بر یک هزار و ۵۲۰ شغل در تعاونی‌های بانوان استان سمنان در بخش‌های مختلف ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین اشتغال ایجادشده در هر تعاونی بالغ‌بر ۱۱ شغل بوده است اعلام کرد: تقویت و توسعه تعاونی‌های بانوان در اولویت نخست ما برای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار است.

کرکه آبادی از حضور و مشارکت ویژه بانوان سمنانی در امور اجرایی خبر داد و گفت: مصداق بارزی از این امر حجم گسترده تعداد بانوان در کاندیداتوری انتخابات مجلس، شورای شهر و روستاها است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر ۳۷ بانو عضو شوراهای اسلامی شهر و روستاها هستند که از این تعداد بالغ‌بر ۲۸ نفر در شورای روستا و ۹ نفر در شورای شهر خدمت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان از فعالیت ۲۷ زن دهیار در استان سمنان خبر داد و گفت: این بانوان در ارزیابی‌های عملکردی بهترین رتبه را به خود اختصاص دادند.