اورژانس هوایی سمنان افتتاح رسمی شد

با بهره‌برداری رسمی از “پد” و “هلی‌کوپتر آمبولانس” بیمارستان کوثر، اورژانس هوایی سمنان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، در دومین روز از هفته دولت و در ادامه برنامه‌های این هفته، اورژانس هوایی سمنان به طور رسمی با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در آئین افتتاح از این اورژانس هوایی اظهار داشت: این هلی‌کوپتر آمبولانس از بهترین و مدرن‌ترین هلی‌کوپتر آمبولانس‌های موجود در دنیاست که اخیراً از سوی وزارت بهداشت وارد کشورمان شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان قرار گرفته است.

نوید دانایی با اشاره به اینکه در چندماه اخیر چندین عملیات امداد هوایی با استفاده از این هلی‌کوپتر آمبولانس در استان سمنان انجام شده است عنوان کرد: امروز با افتتاح از “پد” و رونمایی رسمی از این هلی‌کوپتر آمبولانس، اورژانس هوایی سمنان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به گستردگی استان سمنان و قرارداشتن محور مهم، بین‌المللی و البته ترانزیتی تهران ـ مشهد در این استان، ضرورت وجود چندین پایگاه امداد هوایی در این استان به شدت احساس می‌شد بیان کرد: عبور سالانه میلیون‌ها زائر رضوی و حجم بالای تصادفات و سوانح در این استان بیش از پیش نشان می‌دهد که باید ناوگان امداد هوایی در استان سمنان توسعه یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از مسافران عبوری در سوانح جاده‌ای این استان جان خود را از دست داده یا دچار مصدومیت شدید می‌شوند خاطرنشان کرد: با امداد هوایی و سرعت در انتقال مصدومان سوانح جاده‌ای و حضور به موقع اورژانس و نیروهای امدادی در صحنه سوانح، می توان تا حد قابل توجهی از تعداد کشته‌ها و مجروحان سوانح رانندگی در استان سمنان کاست.

دانایی با اشاره به اینکه این اورژانس هوایی به همه نقاط زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان خدمات امداد هوایی ارائه می‌کند تصریح کرد: البته در صورت درخواست از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های همجوار و شاهرود نیز امکان اعزام هلی‌کوپتر آمبولانس به نقاط درخواست شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه “پد” اورژانس هوایی سمنان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در بیمارستان کوثر سمنان تکمیل و امروز به بهره‌برداری رسمی رسیده است خاطرنشان کرد: برای افتتاح این پروژه بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه توسعه توریسم سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف در این دانشگاه تعیین و هدف‌گذاری شده است عنوان کرد: در این راستا بیمارستان کوثر به عنوان یک ابر بیمارستان در کشور مطرح می‌شود.