صنعت “توریسم” در سمنان توسعه می‌یابد

فرماندار سمنان از هدفگذاری برای رونق صنعت گردشگری در شهرستان تاریخی سمنان خبر داد و گفت: سمنان همه ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدعباس دانایی پیش از ظهر امروز در افتتاح همزمان ۹۹ پروژه این شهرستان در نخستین روز از هفته دولت با اشاره به وسعت بافت تاریخی سمنان اظهار داشت: احیای خانه‌های تاریخی سمنان در اولویت برنامه‌های شهرستان قرار گرفته است.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه سمنان و قرار گرفتن در مسیر پرتردد تهران-شمال و تهران-مشهد فرصت خوبی برای رونق گردشگری در سمنان ایجاد کرده است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه گردشگری مهمترین محور توسعه در سمنان است افزود: سمنان با توجه به وجود ده‌ها امامزاده و بقاع متبرکه، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری مذهبی دارد.

وی از کمبود منابع آبی به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی این شهرستان نام برد و گفت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، اصلاح الگوی کشت، مدیریت مصرف و استفاده از آب‌های سطحی، کشت محصولات کم‌آب‌بر و برخی دیگر از پروژه‌ها از برنامه‌های بخش کشاورزی در استان و شهرستان سمنان است.

فرماندار سمنان با اشاره به اقدامات دولت در این شهرستان از افتتاح همزمان۹۶ پروژه عمرانی و اقتصادی دز سمنان خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی اعتبار ۱۴۶ میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان و برای پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

دانایی با اشاره به افتتاح سه پروژه اقتصادی در مرکز استان افزود: این سه پروژه در مجموع ۷۱ اشتغال مستقیم ایجاد کردند.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ وحدت و انسجام مردم و مسئولان می‌تواند به اقتدار و ایستادگی نظام مقدس اسلامی در برابر نظام سلطه کمک کند.
فرماندار سمنان وحدت بیشتر بین جریان‌های سیاسی را خواستار شد و افزود: وظیفه همه دوست‌داران نظام در این شرایط، دوری از تفرقه و کمک به وحدت و همدلی بیشتر در کشور است.