ایمنی معابر شهری استان سمنان باید ارتقا یابد

رئیس پلیس راهور استان سمنان ارتقای ایمنی معابر شهری این استان را خواستار شد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال، در برخی شهرهای استان سمنان آمار تصادفات منجر به فوت افزایش و در برخی شهرهای این استان نیز این آمار کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سرهنگ موسی بزرگی در نشست شورای ترافیک استان سمنان اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته آمار تصادفات فوتی در معابر شهری استان سمنان ۳۴ درصد کاهش‌یافته است.
وی افزود: امسال ۳۴ فقره تصادف منجر به فوت در استان سمنان به وقوع پیوست؛ درحالی‌که سال ۹۶ این آمار تعداد ۵۳ فقره بوده است.
رئیس پلیس راهور استان سمنان به آمار تصادفات در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در شاهرود تصادفات فوتی ۵۴ درصد کاهش داشته است و گرمسار با افزایش ۲۵ درصدی تصادفات مواجه بوده است و تنها شهری که هیچ تصادف فوتی ثبت‌ نشده میامی است.
بزرگی عنوان کرد: آمار سوانح جرحی در استان سمنان، رشدی ۱۷ درصدی داشته است؛ آمار ثبتی بدین‌صورت است که تصادفات جرحی در سال ۹۲ یک هزار و ۸۴۶ نفر در سال ۹۶ یک هزار و ۸۸۷ نفر و در سال جاری دو هزار و ۴۰۶ نفر بوده است.
وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال در استان سمنان تعداد ۹۲۶ عابر پیاده و ۸۲۱ راکب موتورسیکلت و ۲۱۵ راننده مجروح شده‌اند که با سرجمع سرنشینان خودرو و راکبان این تعداد به دو هزار و ۴۰۶ نفر می‌رسد.
رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه علت بیشتر تصادفات شهری سمنان عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده است؛ توجه هرچه بیشتر رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی را خواستار شد.
وی بیان کرد: بیشترین میزان تصادفات در ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ‌داده است و در این فاصله زمانی یک هزار و ۴۲۹ فقره تصادف ثبت‌شده است.
بزرگی تأکید کرد: باید در خصوص ایمن‌سازی راه‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد البته اقدامات خوب بوده اما ناکافی است و باید همتی افزون‌تر صرف شود.