بارش برف در ارتفاعات سمنان پیش‌بینی شد

سمنان- ایرنا– مدیرکل اداره هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا ، گفت: بارش برف در ۷۲ ساعت آینده در ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان دور از انتظار نیست. براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، با تداوم فعالیت امواج ناپایدار در سمنان در ۷۲ ساعت آینده در استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی و ارتفاعات بارش باران و رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. دمای هوای استان سمنان بین چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش نسبی دارد. در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۱۶ و بیشینه دمای آن ۲۶ درجه سانتیگراد بود. نردین با کمینه ۲ درجه سانتیگراد سردترین و آرادان با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شاهرود با ۴۳ کیلومتر بر ساعت بود.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.