گزارش ویدئویی/با خانواده‌های داغدار بر اثر بیماری کرونا چگونه رفتار کنیم؟

اگر در خانواده ای فردی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت می کند در جمع های دیگر نباید اسمی از آن فرد یا خانواده اش به عنوان انتقال ویروس نام برد.سعی کنید که به دنبال علت فوت یا مرگ متوفی نباشید و در این خصوص کنجکاوی نکنید.

به یاد داشته باشید هیچ وقت سوال های تخصصی‌تان در خصوص بیماری کرونا را از خانواده‌های داغدار نپرسید و در صحبت‌های خود از بیماری کرونا به عنوان یک انگ و برچسب یاد نکرده و سعی کنید با خانواده‌های داغدار از طریق تماس تصویری یا صوتی در ارتباط باشید و با آنها به طور مرتب صله رحم کنید و اگر یکی دیگر از اعضای خانواده داغدار مبتلا به بیماری کرونا باشد از نحوه درمان بیماری‌اش مطلع شوید.

همیشه سعی کنید در انجام خرید های خانه یا دیگر کارها به خانواده داغدار کمک کنید و نعمت های دیگری که در زندگی آنها وجود دارد به بازماندگان بازگو کنید و به آنها روحیه داده تا اعتماد شان برای ادامه زندگی حفظ شود.

«شهلا حقیقت»، رئیس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ملاحظات سوگواری خانواده‌های دارای متوفی در دوران همه‌گیری کرونا، راهکارهایی برای تقویت سلامت روان در این روزها ارائه می‌دهد.