هیچ شهری در غرب استان سمنان جزو مناطق سفید از بابت کرونا نیست

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان صبح دوشنبه در نشست رفع مشکلات بیمارستان معتمدی گرمسار با امام جمعه و دیگر مسئولان این شهرستان به میزبانی این مرکز درمانی، ضمن بیان اینکه گرمسار در زمره مناطقی بود که در زمینه کرونا، علی‌رغم پیش بینی آسیب‌های بالا، خوشبختانه شرایط به خوبی در آن مدیریت شد، ابراز کرد: کادر بهداشتی و درمانی و مسئولان ستاد مقابله با کرونای گرمسار در بحث مدیریت بیماری بسیار خوب عمل کردند.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی نیز در گرمسار انجام و البته بسیار مؤثر بود، ابراز کرد: هیچ منطقه‌ای در بین ۱۳۲ شهر سفید از بابت شیوع کرونا در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیست و این امر نشان می‌دهد که شیوع بیماری کرونا در غرب استان تا چه اندازه جدی بوده است.

عملکرد بیمارستان گرمسار طبق شاخص‌هایی مانند عملکرد درمانی به نسبت بستری به ترخیص و میزان بستری در بخش آی سی یو و مرگ در کشور کم نظیر بوده است

دانایی با بیان اینکه عدالت در تخصیص خدمات بهداشتی و درمانی سرلوحه کار دانشگاه قرار دارد، گفت: بخشی در بیمارستان، ایزوله تنفسی و به بیماران کرونا اختصاص داده می‌شود و تجهیزات لازم تأمین شده است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی امام جمعه گرمسار نیز در این نشست ضمن بیان اینکه کادر درمانی و پزشکان ما در موضوع مقابله با ویروس کرونا به خوبی درخشیدند، گفت: مردم هم با عزت و تعامل با مسئولان و دستورالعمل‌ها همکاری کردند.

وی با بیان اینکه مردم گرمسار درخواست دارند، نسبت به حقوق شهرستان در حوزه بهداشت و درمان کوتاهی نشود، بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی سمنان، انتظار داریم به حوزه بهداشت و درمان و سلامت این شهرستان توجه بیشتری شود.