برگزاری تورهای گردشگری بوم‌گردی و رویداد‌محور در استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری تورهای گردشگری بومگردی و رویداد محور خبر داد و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان سمنان به گردشگران خارجی معرفی می‌شود.
فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: گردشگری رویداد محور در اولویت بعدی این سازمان قرار دارد و روزبه‌روز شاهد پیشرفت روزافزون صنعت گردشگری در استان سمنان هستیم.

وی از برگزاری تورهای گردشگری بومگردی و رویداد محور در این استان خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۱۰۰ استاد ادبیات فارسی در کشورهای خارجی در قالب یک تور گردشگری به استان سمنان دعوت شدند.

جهانشاهی بازدید از معدن نمک گرمسار و مسجد تاریخی امام در مرکز استان را از مهم‌ترین برنامه‌های این تور گردشگری عنوان کرد و گفت: این تور گردشگری علاوه بر بازدید از سایر جاذبه‌های تاریخی گرمسار و سمنان به چشمه‌علی دامغان و مجموعه تاریخی و فرهنگی بایزید بسطامی نیز دیدن می‌کنند.

وی ابراز داشت: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان به این گردشگران در دستور کار قرار دارد و بازدید از جنگل ابر شاهرود و مقبره ابوالحسن خرقانی این شهرستان از دیگر برنامه‌های این تور گردشگری است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: تا پایان امسال برای برگزاری تورهای گردشگری با حضور گردشگران خارجی از استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است و پیش بنی می‌شود ۶۰۰ دانشجو و استاد دانشگاه‌های خارجی از این منطقه بازدید کنند.

به گفته وی تحقق شعار “‌استان سمنان مقصدی تازه برای سفر‌” در این راستا در دستور کار قرار دارد.