برگزاری برنامه‌های استعدادیابی و پرورش خلاقیت‌های نوجوانان سمنانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: برنامه‌های استعدادیابی و پرورش خلاقیت‌های نوجوانان سمنانی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی از کودکان و نوجوانان استان سمنان یکی از مهم‌ترین رویکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه‌های این کانون برای شناسایی استعداد و پرورش خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: انجمن پژوهشگران نوجوانان در استان سمنان باهدف ارتقای سطح توانمندی نوجوانان در تحقیق و پژوهش و آموزش مراحل تحقیقات راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان سمنان با تأکید بر اینکه استعدادیابی و پرورش خلاقیت‌ها ازجمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این انجمن است افزود: اشاعه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در فعالیت‌های این کانون در دستور کار قرار دارد.

وی این انجمن‌ها را در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مؤثر دانست و گفت: نخستین نشست تخصصی این انجمن با حضور اساتید برجسته در حوزه تحقیق و پژوهش در استان سمنان برگزار شد.جمال از ساماندهی بیش از ۳۰ عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در این نشست خبر داد و افزود: ارتقای ظرفیت‌های علمی و افزایش آگاهی عمومی در بین نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

وی ابراز داشت: آشنایی نوجوانان با ماهیت پژوهشی و به‌کارگیری دانش قبلی با بهره‌گیری از مطالعات منابع اطلاعاتی موجود در دستور کار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: نخبه پروری و دانشمندپروری از دیگر اهداف مهمی است که در این راستا پیگیری می‌شود.