بیشترین اهداکننده مستمر خون در استان سمنان

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: استان سمنان بیشترین اهداکننده مستمر خون در سطح کشور را دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بشیر حاجی‌بیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان‌های سمنان، بوشهر و خراسان شمالی در صدر استان‌های کشور از نظر شاخص اهدای مستمر خون قرار دارند.
وی با بیان اینکه استان سمنان با ۸۰ درصد اهدای مستمر، حائز رتبه نخست کشور است ادامه داد: استان بوشهر با ۷۵ درصد و استان خراسان شمالی با ۷۴ درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم کشور قرار دارند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران برنامه مدونی برای افزایش اهداکنندگان و بهبود شاخص اهدای مستمر در کشور دارد اضافه کرد: در چند سال اخیر به‌طور پیوسته شاهد بهبود این شاخص در استان‌های کشور بودیم.
وی با اشاره به میانگین کشوری این شاخص در کشور گفت: در حال حاضر متوسط اهدای مستمر خون در سطح کشور ۵۹ درصد است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه استان سمنان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر هم در رتبه اول کشور قرار دارد
حاجی بیگی خاطرنشان کرد: شاخص اهدای خون در سطح کشورمان ۲۷ نفر به ازای هر هزار نفر است و این در حالی است که این رقم در استان سمنان ۴۶ نفر است.
وی ادامه داد: بعد از استان سمنان استان‌های مازندران با ۴۰ نفر به ازای هر هزار نفر و یزد ۳۶ نفر به ازای هر هزار نفر در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.