ترفندهای افزایش فروش کسب و کارها در کرونا

ویروس کرونا پدیده جدیدی است که ماه‌ها همراه کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا بوده است. این پدیده جدید اقتصاد جهان را با دوران تاریکی و وحشت روبه رو کرده است و مشاغل متنوع همچون رستوران‌داری، مدیریت کافی شاپ، خیاطی، آرایشگری، مربیگری، قنادی و غیره را در استان‌های مختلف مانند سمنان، کرمان و… با مشکلاتی رو برو کرده است، اما باید گفت افراد باهوشی که به دنبال ترفندهای افزایش فروش کسب و کارها در کرونا هستند می توانند از این وضعیت به نفع خود استفاده کنند و این وضعیت را تغییر دهند. در ادامه شما را با ترفندهای کاربردی و موثر برای افزایش فروش در دوران کرونا آشنا می کنیم:

چگونه در دوران غیرقابل پیش بینی کرونا فروش بهتری داشته باشیم؟

هنگامی که شرایط خاصی همچون شرایط فعلی (وجود ویروس کرونا در شهرهای مختلف سمنان، تهران، گرگان و… ) اتفاق می افتد، فشارهای بسیاری بر جنبه‌های مختلف زندگی همچون فشار اقتصادی رخ می دهد. پول در حال گردش کاهش می یابد و شرایط اقتصادی سخت و عدم وجود پول در حال گردش بر بازارهای خرید و فروش تاثیرگذار می‌شود، به همین علت تیم‌های فروش با مشکلات ناخواسته و جدیدی رو به رو می شوند، مشکلاتی که در صورت عدم مدیریت صحیح منجر به بیکاری، وضعیت اقتصادی بد، عملکرد مالی ضعیف و غیره می‌شود. به همین منظور در ادامه ما راهکارهایی برای مدیریت بهتر این شرایط اقتصادی به شما ارائه می دهیم.
موارد زیر به شما کمک خواهند کرد تا کسب و کار خود را از زوایای مختلف بسنجید و راهکارهای احتمالی مختص کسب و کار خود را بیابید. همچنین در ادامه ترفندهای عمومی برای افزایش فروش برای کسب و کارها را نیز نام خواهیم برد.

  • به تجزیه و تحلیل کسب و کار خود بپردازید.

    در شرایط به خصوصی همچون وجود ویروس کرونا اغلب مدیران به دنبال ترفندهای افزایش فروش کسب و کارها در کرونا هستند، به همین منظور آنها تمام تلاش خود را برای آنالیز و بررسی‌های دقیق انجام می دهند، آنها به بررسی علل عدم خرید مردم، بررسی وضعیت فروش کسب و کار خود، بررسی رقبای خود و غیره می پردازند. در واقع شما با تجزیه و تحلیل ریز به ریز و جزیی کسب و کارتان می توانید فرصت‌های زیادی که به نفع شما هستند را پیدا کنید و از آنها به منظور بهبود وضعیت بیزنس خود بهره ببرید.

  • از مدیران ارشد کسب و کار خود راهنمایی بگیرید.

    معمولا در شرایط عادی، کسب و کارها و بیزنس‌ها نیاز به راهنمایی مدیران ارشد ندارند، اما در شرایط بحرانی و جدیدی همچون شرایط فعلی بهتر است از مدیران ارشد کسب و کار خود مساعدت و راهنمایی بگیرید. از آنها بخواهید نظرات خود درباره رویدادهای ویژه تجاری، جلسات اجرایی مختلف و غیره را ارائه کنند. اینگونه شما می توانید با استفاده از همکاری مدیران ارشد خود به پاسخ سوالاتی مانند زیر دست پیدا کنید:
    ۱- مشتری با چه مسائلی دست و پنجه نرم می کند؟
    ۲- اهداف اصلی آنها از مراجعه به شما چیست؟
    ۳- آیا نیاز به ارسال کالا به درب منازل مشتریان وجود دارد؟
    ۴- بزرگترین چالشهای زندگی مشتریان چیست؟
    ۵- معنای موفقیت برای مشتریان هدف شما چگونه است و معنای عدم موفقیت چیست؟
    زمانی که شما پاسخ سوالات فوق را پیدا می کنید، به دید گسترده تری از مشتریان خود دست می یابید که برای شما یک نکته مفید است و می تواند به افزایش فروش در دوران کرونا کمک کند.

  • وضعیت مشتریان خود را صادقانه ارزیابی کنید.

    همیشه از تیم فروش خود درباره وضعیت فروش، خدمات ارائه شده و غیره سوالاتی بپرسید. شما می توانید از طریق پرسیدن سوالاتی همچون نکات منفی احتمالی تعامل مشتریان و یا اولویت های آنها برای ارائه خدمات به مشتریان و غیره به اطلاعات بیشتری درباره انتظارات، دید مشتری و … دست یابید، اطلاعاتی که می توانند برایتان راهگشا باشند. به طور مثال اگر صاحب مغازه های خواربارفروشی یا مواد غذایی هستید از متصدیان خود بپرسید که تمایل مشتریان به خرید موادغذایی دارای بسته بندی و خوراکی های فله ای تغییری کرده است؟ نحوه تست لبنیات یا مواد غذایی که امکان تست دارند بهتر است چگونه باشد؟ و …

ترفندهایی برای افزایش فروش کسب و کارها در دوران کرونا

اگر به دنبال ایده هایی برای نجات کسب و کار خود از ویروس کرونا هستید، ترفندهایی که در ادامه ذکر می شوند می توانند به شما برای افزایش فروش در دوران کرونا کمک کنند.

۱-تکنیک هایی برای فروش آنلاین محصولاتتان داشته باشید.

به دلیل قرنطینه هایی که در ماه‌های اخیر در کشورهای مختلف رخ داده است، بسیاری از کشورها همچون ایران خواهان فروش محصولات خود از طریق وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی به صورت آنلاین هستند. شما می توانید از طریق راه اندازی فروشگاه آنلاین خود به فروش موادغذایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا محصولات مختلفی همچون شیرینی و دسر و ارسال درب منزل خریدار بپردازید. یا حتی می توانید ویدیوهایی از مراحل تولید شیرینی و یا غذاهای بین المللی را تهیه کنید و از طریق وب سایت اینترنتی و یا پیج اینستاگرامتان به فروش برسانید.
شاید جالب باشد بدانید؛ کسب و کارهایی که در سمنان ارسال درب محل داشته اند یا این امکان را بعد از شیوع کرونا به کسب و کار خود اضافه کرده اند. توانسته اند بخشی از فروش خود را حفظ کنند. برخی از این کسب و کارها را در بخش کسب و کارها با خدمات و فروش آنلاین در سمنان ببینید.


در این دوران فروش آنلاین در فروشگاه‌های خصوصی و فروشگاه‌های بزرگ، کوچک، حراجی‌ها و غیره افزایش یافته است. باید گفت زمان آن رسیده که شما هم به فروش آنلاین بپردازید و از طریق ارائه خدمات تجارت الکترونیک به کسب درآمد بپردازید. اینگونه شما علاوه بر داشتن درآمد می توانید به افزایش مشتریانتان هم کمک کنید. شما با پرداخت مبلغی می توانید تجارت الکترونیک فروشگاه خود را ایجاد کنید و پس از مدتی از این کار سودهای کلان ببرید. مسلما پیدا کردن شرکتی که سایت با کیفیت و جذاب را در سریعترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب ارائه نماید کار آسانی نیست، ازین جهت ما شرکت پندار را به شما پیشنهاد می کنیم. که همیشه در زمینه طراحی سای تدر سمنان خوش نام و دارای رضایتمندی بالا از سمت مشتریان بوده است .

۲- به آموزش آنلاین بپردازید.

آیا شما قبل از قرنطینه به صورت معلم خصوصی زبان انگلیسی و یا مربی باشگاه به کسب درآمد می پرداختید؟
باید گفت پس از ظهور کرونا و ایجاد قرنطینه‌های طولانی مدت ممکن است شما هم کارتان را از دست داده باشید و یا کمتر از قبل به آموزش بپردازید. ما اینجا هستیم تا شما را با واژه آموزش آنلاین آشنا کنیم. به دلیل تغییرات سبک زندگی و وجود اینترنت شما همانند قبل می توانید به آموزش مسائل مختلفی همچون یوگا، زبان عربی، ریاضی، خیاطی و ….بپردازید. کافیست وب سایت اینترنتی آموزشی خود را راه اندازی کنید و بدین صورت به کسب درآمد بپردازید. البته روش دیگری برای آموزش وجود دارد و آن هم همکاری با وب سایتهای معتبر که در این زمینه فعالیت دارند، است.

آمارها نشانگر آن است که چین پس از قرنطینه به درآمدی بیش از ۳٫۲ میلیارد دلار در از طریق آموزش آنلاین رسیده است. آمارهایی که بسیار قابل تامل هستند، و عملی شدن این روش کسب درآمد را تایید می کنند.

۳- در بستر اینترنت تبلیغات موثر انجام دهید.

برای بیشتر دیده شدن یا معرفی خدماتی که بعد از شیوع کرونا به کسب و کارتان اضافه کرده اید لازم است تولید محتوا کنید. تا بقیه از این امکانات و تغییرات مطلع گردند. همچنین باید اطمینان مشتریان را از لحاظ رعایت تمام نکات بهداشتی جلب نمایید. پس در پیج های اینستاگرام یا تلگرام کسب و کارتان از ضدعفونی کردن محیط، تهیه مواد بهداشتی، اضافه شدن خدماتی مانند ارسال رایگان، مشاوره در خرید، خرید آنلاین و… مطلع کنید. اگر تعداد فالوور های شما زیاد نیست سطح تبلیغات خود را گسترده تر کنید و کارها را به پیج های معرفی کسب و کار بسپارید.
همچنین برای اینکه مشتریانی که محصول شما را نیاز دارند بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند، باید در سرچ های گوگل دیده شوید. به طور مثال وقتی کسی فست فودهای شهر خود را در گوگل سرچ میکند. کسی که زودتر نشان داده می شود شانس فروشش بیشتر خواهد بود. برای دیده شدن در گوگل می توانید کسب و کار خود را در دایرکتوری های کسب و کار ثبت کنید. اینگونه در کنار هم صنفان خود نمایش داده شده و احتمال اینکه مشتری با دیدن محصولات شما و مطالعه اطلاعات صفحتان، شما را انتخاب نماید، بیشتر می شود.
ویکی سمنان به عنوان یک دایرکتوری جامع امکان ثبت کسب و کارها را فراهم نموده است . از طریق صفحه ثبت کسب و کار می توانید اطلاعات کسب و کار خود را در این دایرکتوری ثبت و کسب و کار خود را برای همیشه روی بستر انترنت در دسترس مشتریان خود نگه دارید.

۴-تکنیک بعدی استفاده از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام است.

در دنیای امروز اینفوئنسرها تاثیرات بسیار گسترده ای بر کاربران فضای مجازی دارند. آنها می توانند بر ارتباطات مشتریان و خدمات ارائه شده تاثیرگذار باشند. به طوری که بررسی ها نشانگر آن است که اینفولنسرها منجر به افزایش فروش ۸۹% محصولات و خدمات می شوند. از آنجا که این افراد محصولات و یا خدمات شما را برای فالوورهایشان تبلیغ می کنند، قابلیت آن را دارند که افراد بسیاری را به خرید اجناس مختلف ترغیب کنند.

به همین منظور شما حین انتخاب اینفالوئنسر مدنظرتان باید از دید کاربرانی که محصول یا خدمت خود را به آنها می فروشید به ماجرا نگاه کنید. و سپس از طریق انتخاب اینفولنسر مدنظر و مناسب خود کاربران هدفتان را به خرید ترغیب کنید.

۵-تکنیک فروش بعدی در دوران کرونا استفاده از بازاریابی ایمیلی است.

این بازاریابی از طریق ایمیل انجام می گردد و در مقایسه با انواع دیگر بازاریابی به صرفه و اقتصادی است. تحقیقات انجام گرفته بر گروه گسترده از کاربران اینترنتی آمریکا نشانگر آن است که تقریبا کاربران آمریکایی روزانه ۵ ساعت از ایمیل استفاده می کنند. به همین منظور این نحوه بازاریابی باتوجه به شرایط هر کشور می تواند باعث ترغیب افراد مختلفی برای خرید خدمت یا محصول شود. شما می توانید از محتواهای ویدیویی، صوتی و متنی برای بازاریابی ایمیل استفاده کنید. فراموش نکنید، هدف ایمیل خود را مشخص کنید به عنوان مثال آیا هدف ایمیل شما ارائه یک محتوای آموزشی است و یا تبلیغ خدمات شما است؟ هنگامی که هدف ایمیل شما مشخص باشد بهتر و سریعتر می توانید به مقصود خود برسید.

۶- از وبینارهای آنلاین برای افزایش فروش بهره ببرید.

در دوران کرونا برگزاری اجتماعات بزرگ ممنوع شده است، به همین منظور جلسات و میتینگ‌ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. برای برگزاری این جلسات می توانید از نرم افزارهای مناسب وبینارها بهره ببرید. شما می توانید بدین طریق به ارائه جلسات آنلاین بپردازید و اینگونه کسب درآمد کنید. برای این کار کافیست از نرم افزارها و یا وب سایت‌های مناسب کسب و کارتان بهره ببرید و جلسات مدنظرتان را برگزار کنید.

۷- از ترفند بازاریابی ویدئویی استفاده کنید.

تقریباً روزانه نیمی از مردم جهان حداقل یک ساعت به تماشای فیلم های ویدئویی به صورت آنلاین در یوتوب، آپارات و غیره می پردازند. شما می توانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید، به عنوان مثال اگر محصولی و خدماتی تحت عنوان ماشین لباسشویی یا دوره یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش شیرینی پزی دارید آنها را به فروش برسانید، همچنین می توانید ویدیوهای یک الی پنج دقیقه‌ای تولید کنید و آنها را در وب سایت خود قرار دهید.
اینگونه کاربران قبل از خرید محصول ویدیو را مشاهده می کنند و نسبت به خرید یا عدم خرید محصول یا خدمت تصمیم گیری می کنند. طبق آمارهای انجام شده معمولا بازاریابی ویدیو ۸۰% به افزایش فروش منجر می‌شود.

۸- فرآیند فروش خود را به صورت اتوماتیک پیش ببرید.

همانطور که می دانید وقت طلاست. به همین منظور بهتر است کاربرانی را که خواهان خرید محصول هستند بیش از حد منتظر نگه ندارید، در واقع می توان گفت شما با استفاده از اتوماتیک سازی فرآیند فروشتان سریعتر به پول می رسید و مشتریان خود را مدت زمان کمتری منتظر نگه می دارید. تصور کنید کاربری تمایل به خرید محصول شما دارد، و در حال حاضر بنا به هر دلیلی نمی تواند خرید خود را انجام دهد و باید خرید خود را به زمانی دیگر موکول کند. به نظرتان چند درصد احتمال خرید او یک ساعت دیگر و یا یک روز دیگر کاهش می یابد؟

احتمالا به نکته‌ای که ترفند افزایش فروش در دوران کرونا به شما ارائه کرده پی برده اید، بهتر است تا زمانی که مشتری خواهان خرید است امکان خرید محصول یا خدمت خود را برایش فراهم کنید. شما برای مدیریت زمان فروش خود می توانید از دستیار مجازی استفاده کنید. علاوه بر آن، نرم افزار اتوماسیون فروش می تواند وظایف شما را به خوبی مدیریت کند و در مقایسه با دستیار مجازی نیازمند هزینه کمتری است. اینگونه تجربه کاربری مشتری به طرز فوق العاده ای بهبود می یابد.

۹- تاکتیک فروش بعدی راه اندازی پادکست مخصوص کسب و کارتان است.

در ماه‌های اخیر تقاضای بی سابقه ای برای شنیدن پادکست رخ داده است. طبق بررسی ها، در حال حاضر یک چهارم مردم هر هفته پادکست گوش می دهند. پادکست‌ها می توانند به صورت مصاحبه‌های خصوصی، مکالمات و بررسی‌های تخصصی، ارائه اطلاعاتی درباره خدمت و یا محصول و غیره ارائه شوند. شما می توانید از پادکست‌ها به منظور ارائه داستان تجاری خود بهره ببرید.
همچنین بازاریابی از طریق پادکست می تواند منجر به افزایش رتبه سئو سایت شما شود و بدین صورت مشتریان به راحتی می توانند شما را در جستجوهای گوگل پیدا کنند. طبق آمارها ۵۴ درصد مشتریان تمایل به خرید از برندهایی که پادکست مخصوص ارائه می کنند، دارند. بنابراین، چه تمایل به راه اندازی پادکست مخصوص خود را داشته باشید و یا چه به عنوان مهمان از آن برای معرفی برندتان بهره ببرید، در هر صورت به افزایش فروش خود کمک می کنید.به طور مثال “رادیو ویکی سمنان-پوشاک همشهری” برای فروشگاه پوشاک همشهری سمنان توسط گروه هنری ویکی سمنان تهیه شده است.

نتیجه گیری
مشاغل کوچک همچون رستوران داری، کافی شاپ، فروش و ارسال غذا، ساخت و تولید محصولات مختلف خوراکی و یا دوخت لباس و غیره در دوران سخت کرونا با مشکلات زیادی رو به رو شده اند. به همین علت، ما شما را با ترفندهای افزایش فروش کسب و کارها در کرونا آشنا کرده ایم تا از طریق به کارگیری آنها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانید در شرایط بهتر اقتصادی زندگی کنید. پس استفاده از این تکنیک‌ها را به منظور افزایش فروش در دوران کرونا در دستور کار خود قرار دهید تا سریع‌تر و راحت‌تر بتوانید این شرایط سخت را به فرصت هایی پربرکت و عالی تبدیل کنید.

لینک های مرتبط:
چند باور غلط در مورد تبلیغات
ویکی سمنان؛ تنها دایرکتوری کسب و کارهای سمنان
کدام کسب و کارها در سمنان ارسال رایگان دارند؟.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان