تولید محلول ضدعفونی کننده در استان سمنان ۱۹ برابر شد

حسن آل بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تولید محلول‌های ضدعفونی کننده در واحدهای تولیدی این استان از سه هزار و ۵۰۰ لیتر با جهش ۱۹ برابری به روزانه ۶۷ هزار و ۵۰۰ لیتر رسیده و این استان را به قطب تولید در کشور تبدیل کرده است.

آل بویه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع کرونا در کشور، شرکت‌های تولیدی اقلام و تجهیزات بهداشتی استان سمنان برای مقابله با این ویروس به صورت مستمر اقدام به تولید این اقلام کردند.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا سبب جهش تولید لوازم و اقلام بهداشتی در واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان شده است بیان کرد: ظرفیت تولید ماسک در این واحدها ۲۷هزار عدد در روز بود اما اکنون، با مدیریت جهادی واحدها روزانه ۴۳ هزار عدد ماسک تولید می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا، واحدهای تولیدی استان برای تامین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم تغییر خط داد.
گندزدایی و ضدعفونی واحدهای تولیدی برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

آل بویه با اشاره به تلاش‌ها برای ایجاد محیط سالم و بهداشتی در واحدهای تولیدی استان سمنان، اضافه کرد: مدیران این واحدها برای ایجاد فضای ایمن در مقابله با کرونا تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی به ضرورت توجه جدی به توصیه‌های ستادمقابله با کرونا اشاره کرد و یادآور شد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان با رعایت پروتکل‌های مربوط به گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی مربوط به پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت دارند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه( دیروز) اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسید.