تولید میوه‌های گرمسیری در گلخانه‌های استان سمنان افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه تنوع کشت محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف به‌ویژه محصولات باغی در دستور کار است گفت: تولید میوه‌های گرمسیری در گلخانه‌های استان سمنان افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد در نشست جلسه توسعه کشت گلخانه‌ای که در سالن جلسات سازمان اداره کل جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌های استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: سطح زیر کشت گلخانه‌های استان سمنان با رشد ۷۰ هکتاری از ۵۵ هکتار در سال ۹۲ به ۱۲۵ هکتار در سال ۹۶ رسید.

وی گفت: ایجاد ۵۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای با برداشت ۱۵۰ هزار تن محصولات متنوع گلخانه‌ای برای استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از فعالیت ۹ مجتمع گلخانه‌ای در استان سمنان خبر داد و افزود: تنوع کشت محصولات گلخانه‌ای با توجه به اقلیم استان در دستور کار بوده و تلاش می‌شود تا به تنوع کشت محصولات کشاورزی در بخش گیاهان دارویی نیز توجه لازم شود.

میرعماد با اشاره به اینکه ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان سمنان سرمایه‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: تعهد این اداره کل در افزایش سطح زیر کشت در سال گذشته ۱۲۰ درصد محقق شد.

وی لزوم سرمایه‌گذاری اولیه در بخش گلخانه‌ای، مجهز شدن به تأسیسات و تجهیزات روز دنیا، حمایت واحدهای بزرگ از واحدهای کوچک را ضروری برشمرد و گفت: کاهش سود بانکی دسترسی به دانش فنی و تشکیلات صادرات باید در دستور کار قرا گیرد.

صرفه‌جویی ۸۰ میلیون مترمکعب آب با توسعه گلخانه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به پروژه‌های بلندمدت جهاد کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و گفت: تبدیل هفت هزار هکتار فضای باز سبزی و سیفی کاری استان سمنان به هزار هکتار فضای گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد که درنتیجه صرفه‌جویی ۸۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی در استان سمنان راه به همراه دارد.