۶۱ درصد ‌مددجویان کمیته امداد سمنان‌ زن سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد ‌استان سمنان گفت: ۶۱ درصد از مددجویان استان سمنان معادل ۸ هزار خانوار زن سرپرست خانوار هستند که نشان از اهمیت و کار تعریف‌شده این نهاد دارد.
سید جواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: ۴۴۹ خانوار معادل سه ونیم در صد از جمعیت مددجویان استان سمنان زندانیان جرائم غیر عمد هستند که در سه‌ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سرفصل‌های درمانی، کمک‌هزینه تحصیل، معیشت و مستمری دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳ هزار خانوار با جمعیت بالغ‌بر ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر معادل سه درصد از جمعیت استان سمنان، زیر پوشش حمایتی این نهاد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۶ دانشجو و طلبه زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند‌ می شوند خاطرنشان کرد: دو هزار و ۱۴۰ دانش‌آموز کمک‌هزینه‌های تحصیلی را ماهانه دریافت می‌کنند.

بهره‌مندی ۲۵۵۴ مددجو از خدمات بیمه اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان از بهره‌مندی دو هزار و ۵۵۴ نفر از مددجویان زیر پوشش حمایتی کمیته امداد استان از خدمات بیمه اجتماعی خبر داد و گفت: کمیته امداد با پرداخت سرانه بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، گام عظیمی باهدف تأمین آتیه زندگی‌شان برمی‌دارد.

وی با اشاره به نقش مهم بیمه‌های اجتماعی برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان گفت: ایجاد رفاه، تلاش برای توانمندی مددجویان و ارتقای عزت‌نفس از دیگر اهداف بیمه‌های اجتماعی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان یادآور شد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی برای هر مددجوی زیر پوشش حمایتی کمیته امداد و بر اساس میزان سنوات پرداختی، مددجوی تحت حمایت این نهاد مانند سایر اقشار بازنشسته و ماهانه مبلغی را به‌عنوان مستمری دریافت می‌کند.
اختصاص بیش از ۷۳ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی سال ۹۷ در کمیته امداد سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: ۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی سال ۹۷ برای ایجاد سه هزار ۲۱۱ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان اختصاص‌یافته است.

رضوی با اشاره به اختصاص اعتبار اشتغال با موافقت رهبری در بخش روستایی و عشایری گفت: ۵۲ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات اشتغال با کارمزد شش درصد به مددجویان و افراد بی‌بضاعت جویای شغل مناطق روستایی و عشایری استان سمنان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعهد کمیته امداد ۷۰۰ فرصت شغلی بود افراد: با ایجاد هزار ۲۵۶ فرصت شغلی تعهد این نهاد ۱۴۷ محقق شد.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال روستایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان سمنان بیان کرد: ایجاد اشتغال روستایی در استان سمنان به ۳۰۰ درصد در سال گذشته رسید.

رضوی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان در بخش اشتغال مددجویان استان سمنان هزینه شده است خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبار در نظر گرفته‌شده با رشد ۳۲۰ درصدی به ۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه اعتبارات در نظر گرفته‌شده در سال جاری هم به‌منزله فرصت و تهدید به‌حساب می این افزود: اگر این اعتبارات در راه صحیح استفاده شود فرصت و اگر در مسیر نادرست استفاده شود در سال آینده شاید اختصاص چنین اعتباری رخ ندهد.