ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در سراسر استان سمنان آغاز شد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی و نوآموزان پیش‌دبستانی یک و دو خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در سمنان ثبت‌نام کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پایان دوران امتحانات دانش‌آموزان، ثبت‌نام از نو آموزان پیش‌دبستانی یک و دو و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از امروز در سراسر استان سمنان آغازشده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت آموزشی و جمعیتی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کنند اعلام کرد: ثبت‌نام از این دانش‌آموزان تا تاریخ معین‌شده انجام می‌شود و والدین باید در اسرع وقت برای تکمیل پرونده و روند ثبت‌نام فرزندانشان اقدام کنند و این مسئله را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه نوآموزان پیش‌دبستانی که از ثبت‌نام جامانده‌اند می‌توانند از اول تا ۱۵ مهرماه ثبت‌نام کنند تصریح کرد: مدیران مدارس و مراکز آموزشی ملزم به رعایت قوانین و شیوه‌نامه ثبت‌نام هستند و بدر صورت گزارش تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: بر اساس قوانین و شیوه‌نامه ثبت‌نام مدیران اجازه پیش ثبت‌نام را ندارند و باید محدوده سکونت دانش‌آموز به ریا ثبت‌نام رعایت شود.

دستورانی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس تنها مجاز به دریافت هزینه بیمه حوادث، کتاب‌های درسی و سنجش سلامت هستند اضافه کرد: در غیر این صورت دریافت هرگونه هزینه اضافی از والدین خلاف مقررات ثبت‌نام است. نوآموزان پیش یک باید به هنگام ثبت‌نام چهار سال تمام و پیش دو پنج سال تمام و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شش سال تمام باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه نوسازی و بهسازی تجهیزات آموزشی و ارتقای سطح امکانات آموزشی در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد یادآور شد: هیچ‌گونه آزمون ورودی برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در کلیه مدارس دولتی و غیردولتی استان سمنان برگزار نمی‌شود.