احداث بزرگترین موزه استان سمنان

کلنگ احداث بزرگترین موزه استان سمنان در مرکز استان همزمان با چهارمین روز از هفته دولت پس از سال‌ها انتظار به زمین زده شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی این پروژه که با حضورعسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان انجام شد اظهار داشت: استان سمنان به‌واسطه پیشینه تاریخی و تمدنی خود از ظرفیت خوبی در این بخش برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری گفت: راه‌اندازی این موزه در راستای طرح تبدیل سمنان به مقصد گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در این استان خاطرنشان کرد: موزه‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های تاریخی هر منطقه دارند.

جهانشاهی با اشاره به طرح مصوب موزه بزرگ سمنان گفت: این موزه در مرکز استان و در بنای به وسعت دو هزار و ۸۰۰مترمربع ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه در چهار طبقه احداث می‌شود تصریح کرد: بخش‌های مختلفی برای نمایش داشته‌های تاریخی و فرهنگی استان و از جمله مخازن امن، گالری، تالار موزه، سالن‌های مختلف، آزمایشگاه‌ مرمت و غیره در این موزه پیش‌بینی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی استان سمنان ادامه داد: این موزه بزرگ به منظور ایجاد فضایی تخصصی برای نشان دادن سیر تحول تاریخ منطقه کومش احداث می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث این پروژه گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژه اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.