دست‌اندازهای غیراستاندارد در سمنان داد مسؤولان را هم درآورد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ضمن انتقاد از وجود برخی دست‌اندازهای غیراستاندارد در شهرها گفت: نصب دست‌اندازها و سرعت‌گیرهای محورهای شهری باید با توجه به مصوبه شورای ترافیک باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قدرت‌الله ابک صبح امروز در جمع شماری از مدیران استان سمنان در راستای کاهش آمار تصادفات در استان، با اشاره به گسترش شهرنشینی و افزایش وسایل نقلیه در شهرها اظهار کرد: در شرایط موجود در شهرها، از نظر ساماندهی ترافیک به تصمیمات جدی در رابطه با کاهش تصادفات و کاهش اتلاف وقت نیاز است.

وی ضمن تبیین جایگاه شورای ترافیک شهرستان‌ها و تأکید بر تفویض اختیارات به این شورا در شهرها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فرمانداران و شهرداران با توجه به مصوبات شورای ترافیک هر شهرستان در بحث ساماندهی تردد درون‌شهری و کنترل سرعت با نصب دوربین‌های سرعت‌سنج با همکاری پلیس راهور اهتمام ویژه‌ای ورزند و با جدیت مصوبات شورای ترافیک را اجرا کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان متولی امر کاهش حوادث جاده‌ای و درون‌شهری را پلیس راهور برشمرد و گفت: اگر شهرداری‌ها در اجرای مصوبات شورای ترافیک به‌ویژه در جهت رفع محورهای حادثه‌خیز توجه نکنند، در صورت بروز حادثه منجر به فوت در آن مکان، در خصوص بحث پرداخت دیه و تبعات اجتماعی باید پاسخگوی شهروندان و افکار عمومی باشند و این هزینه نباید از محل بودجه شهرداری پرداخت شود؛ مسؤولیت خطیری بر عهده شهرداری‌های استان در رابطه با کاهش تصادفات درون‌شهری است.

ابک ضمن انتقاد از وجود برخی دست‌اندازهای غیراستاندارد در شهرها یادآور شد: نصب دست‌اندازها و سرعت‌گیرهای محورهای شهری باید با توجه به مصوبه شورای ترافیک و طبق استانداردهای لازم انجام شود در غیر این صورت باید بازنگری در نصب فعلی آن‌ها در سطح شهر به وجود آید.

وی ضمن اشاره به برنامه پنج ساله دوم توسعه در رابطه با توجه موضوع پراهمیت محیط‌زیست تصریح کرد: تقویت مراکز معاینه فنی خودروها در سطح شهرها در راستای قانون حمایت از هوای پاک است که باید منجر به رقابت مثبتی در زمینه آزمون و بازدید دقیق خودروها و وسایط نقلیه در سطح استان شود که باید همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی بدان توجه جدی داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان مصوبات شورای ترافیک استان همچون بحث کنترل سرعت و دوربین‌های نظارتی در شهرهای استان را در راستای کاهش تصادفات مؤثر دانست و گفت: در تصویب و اجرای طرح‌های ترافیکی از سوی شورای ترافیک هر شهرستان، موضوع مهم طرح جامع شهری و طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده مدنظر قرار گیرد.